Monday, 23 April 2012

~tekanan perasaan~

assalamualaikum...aku ngah mengalami tekanan perasaan yg teramat sngat..
tp aku bukak upsi nyer portal..tup-tup ada anoucement baru..

pemulangan borang perjanjian ptptn...

 korunk taw x nama aku tersenarai dalam list name tu..hangin je aku..mana x nyer...
borang tu kne submit balik pada 10/5/2012...final exam aku pada 4/6/2012....mana sempat die nak proses...depa habaq die perlukan sebulan nak proses lain...tu belom tolak cuti ngan weekend lagi..
aduhhhh aku dah rasa tertekan sngat nie...bukan sebab aku x de duit nak makan..makan tu aku boleh lg nak     " uruskan"..masalah besar nya ialah YURAN PENGAJIAN aku x abis bayar lagi...bukan ckit kot..cecah 2K kot...biasa la first sem mesti yuran die tinggi ckit..mana aku nak korek lubang nak cari duit..ni yg wat  MIGRAIN aku kembali menjelma....

dah tu aku nyer budget kem akhir aku yg 10 hari kat pulau pangkor tu dah keluar malam td...aduyaiiiiiii :-(
ni 2 minggu lagi aku kne g KEM KEPENGADILAN BOLA BALING...tu pon aku x bayar lagi.....
ase cam nak hentak je kepala org kat dinding..hehehehe

yg aku hangin ni bkn cbb apa..dlu masa awal bulan 4, ptptn ada dah wat pemulangan borang perjanjian...masa tu aku dah selamat laa kira nyer..tup2 die wat pemulangan wat kali kedua..dah tu masa nyer x logik langsung...pulangkan laa wktu awal2 bulan dulu..ni dah ujung bulan baru nak pulang..dah tu nak dekat final exam plak tu...PENING KEPALA aku nie....
alamatnyer kne balik KAMPUNG HALAMAN TERCINTA tok membincangkan masalah aku nie..hehehe
tgk tu..terpaksa la aku menyusahkan kkak aku lagi...nasib baik le aku jer yang masih belajar (alhamdulilah)

pening pale aku nie...lantak laaaa..skrang ni aku kene fokus pada microteaching, asgment ngan video sport yg kne submit...ni lagi satu..pening!!!!!!!

doakan kan la aku ni kuat tuk hadapi semua nie...biasa laa ALLAH tu mmg suka uji hambaNYA..hehehe
tanda ALLAH syg kat kita..so, tolong lah diri jgn cepat nak melatah erk klau ditimpa ujian dr NYA :-)

kwn aku ada ckp..ALLAH bg ujian cam ni cbb dosa kita masa dulu..owhhhhhh :-(
skrang ALLAH x simpan dah..die bayar cash terus...gulppppp
aku terdiam terkaku dan membisu terus..hahahaha

ok laa...aku nak pi sambung wat asgment bagai semua tu....

aku lupa nak tanya..aku layak x nak masuk program TV3 tu..BERSAMAMU..hehehehe
kepada sesiapa yg nak menderma kat aku..dipersilakan :-)
aku rasa x de sapa pon nak menderma kat aku..hahahaha...

k dude..bye :-)

Friday, 13 April 2012

~~ munajat cinta~~



YA ALLAH..
Seandainya kau telah catatkan, Dia milikku, tercipta untukku,
Dekatkanlah dia padaku, Satukanlah hatinya dengan hatiku, Titipkanlah
kemesraan antara kami, Agar kebahagiaan itu abadi.

YA ALLAH..
Seiringkanlah kami dalam melayari hidup ini, Ketetapan yang
sejahtera dan abadi, Maka jodohkanlah kami.

Tetapi YA ALLAH..
Seandainya engkau telah takdirkan, Dia bukan milikku,
Bawalah dia jauh dari pandanganku. Luputkanlah dia dari ingatanku,
Dan peliharalah aku dari kekecewaan.

YA ALLAH Ya Tuhanku yang Maha Mengerti..
Berikanlah aku kekuatan,
Menolak bayangannya jauh ke dada langit, Hilang bersama senja yang
merah, Agarku sentiasa tenang, Walaupun tanpa bersama dengannya.

YA ALLAH yang Tercinta..
Pasrahkanlah aku dengan takdirMu,
Sesungguhnya apa yang telah Engkau takdirkan, Adalah yang
terbaik untukku, Sesungguhnya Engkau Maha Mengetahui,
Segala yang terbaik buat hambaMu ini.

YA ALLAH Yang Maha Mengetahui..
Segala sesuatu dilangit dan dibumi,
Engkaulah yang melimpahkan rezeki, Buat hambaMu ini..
Engkau jualah yang mengatur hidupku dan matiku..
Maka aku redha, atas segala ketetapanMu..
Sesungguhnya setiap yang berlaku ada hikmah disebaliknya...

YA ALLAH Yang Maha Penyayang lagi Maha Adil..
Jika siang dijadikan ia sebagai mencari rezeki..
apabila malam menjelma ianya sebagai untuk hamba-hamba-MU merebahkan diri bagi mendapatkan segala tenaga dan zat-zat
sebagaimana Engkau telah memberikan segala apa yang ada pada hambaMu kesihatan...
Engkau jua telah memberikan setiap pasangan jiwa murni
seperti sepasang kasih sayang ADAM & HAWA,
begitu juga anak-anak, cucu-cucu untuk
mencari kasih suci setiap insan
yang berada di muka bumi yang sementara..


p/s: kekadang kenangan lama menjelma..dan ia nya akan menyebabkan wayar kat otak aku ni putus..hehehe
klau di dunia ni punya pemadam yg boleh memadam memori seperti mana terdelete nyer memori di telefon..percayalah..aku insan pertama yang akan membeli nyer...

susah nyer nak cari :-(





♥ Carilah LELAKI yang boleh mengingatkan mu tentang SEMBAHYANG,
=>Bukan LELAKI yang selalu mengajak TENGOK WAYANG..!

♥ Carilah LELAKI yang selalu mengingatkan dirimu untuk MENGAJI,
=> Bukan LELAKI yang selalu mengajak mu SMS TIAP-TIAP HARI..!

♥ Carilah LELAKI yang selalu mengingatkan mu tentang MENUTUP AURAT,
=> Bukan LELAKI yang hanya tahu nak MENGURAT..!

♥ Carilah LELAKI yang boleh mengajar mu MENGHORMATI ORANG TUA,
=> Kerana disitu letaknya pintu SYURGA..!;')

susah ker nak cari???
kwn2 ramai ckp
"klau nak yg baik dan bagus..ko kne jadi baik dan bagus dulu"..
ayat tu agak menyentap prasaan aku nie..hehehe

ok..full stop :-)