Monday, 29 April 2013

~kawan~

assalamualaikum dan salam sejahtera..
lama dh aku x gebang kat blog nie...
hahaha...well sibuk berkempen..biasa laaaa...x de masa...
so. entri aku kali ni bertajuk KAWAN....rasanya aku de citer pasal kengkawan aku....

banyak sungguh aku bersabar..smpai aku rasa tahap kesabaran aku semakin menipis :-)
kekadang aku rasa cam lalang...x bleh nak tegakkan apa yg aku inginkan semata2 nak jaga hati kwn2....

kekadang aku tolong cover part diorg sbb pikir kita ni kawan2...so, x salah tolong menolong..
tp ada ker depa nak tlong kita??
sekalipon aku boleh dikategorikan sebagai adik/junior..tp x bermakna aku boleh di permainkan...
gurauan itu perlu ada had nya....

hari ini hati aku terluka yang teramat sangat smpai aku rasa...selama ini aku boleh bertahan...tp tidak kali ini..
aku rasa cam diPERBODOH kan jer....salah aku ker?
terang-terangan salah tu dtg dari pihak korunk..tp nape aku yg jd mangsa?
klau x fikirkan kawan, aku percaya dah keluar dah ayat2 "azimat" dr mulut aku...tp smpai skrang nie..x de sebutir pon ayat "azimat" yg keluar dari mulut aku..u know y?
cause ur my friend...aku syg korunk mcm aku syg diri aku..sebab nilai persahabatan itu tidak ternilai bg aku...
kekadang meme aku lembap dan lambat...tu guna nya kwn yg sentiasa nak "upgrade" kwn die....
tp kekadang korunk biarkan aku terkapai2 seorang diri....knape mesti aku? bukan org lain...

bila aku diam, x bermakna aku x terasa...tp aku diam sebab aku x mau benda ni jadi semakin meleret2...
sbb klau aku bersuara, aku percaya benda yg kecik akan jd lg besar dan x kan jumpa jalan penghujung nya...

nak taw knpa masa kita wat "meeting" meluahkan isi hati..aku x ckp sebutir pon...
cbb aku taw...klau aku bersuara, x mustahil korunk bersuara dibelakang..so, x guna aku cakap...sama jer..malah benda tu akan diungkit suatu hari nnt klau korunk de yg x puas hati ngan org? betul x....kalau korunk x percaya x pe laa...
tp based on pengalaman :-)

kepada kwn2 aku..terima kasih kerana sudi jd kawan aku...
org minta maaf klau de salah silap dgn hampa semua...
org taw pas ni hubungan kita x kan sama cam dlu..tp don't wory..
org tetap cam dulu....

p/s: muhasabah diri seketika....

kita kene selalu pikir positif sebab ALLAH jadikan sesuatu itu dengan bersebab....ada faham ka?
trade mark lect aku...hehehe

klau selama 21 tahun aku hidup tanpa kamu..malah sihat walafiat smpai saat dan ketika ini...x kan la ngan ketiadaan kamu kini wat hidup aku musnah...well, ur not everything to me frenz...but ur part of me :-)
lebih baik aku pikirkan MAK aku kat kg...walaweiiiii DATIN LIJAH....missss u so much
x sabar nak tggu cuti pilihan raya..balik kg..yehhaaaaaa

ok laa...take care uolsss....bye :-)

Memutuskan silaturrahim pula hukumnya haram dan dikira melakukan maksiat besar sehingga mendapat laknat dari Allah Subhanahu wa Ta’ala, Sebagaimana firmanNya:
Maksudnya: “(Kalau kamu tidak mematuhi perintah) maka tidakkah kamu harus dibimbang dan dikhuatirkan-jika kamu dapat memegang kuasa-kamu akan melakukan kerosakan di muka bumi, dan memutuskan hubungan silaturrahim dengan kaum kerabat?. (Orang-orang yang melakukan perkara-perkara yang tersebut) merekalah yang dilaknat oleh Allah serta ditulikan pendengaran mereka, dan dibutakan penglihatannya.” (Surah Muhammad: Ayat 22-23)

makin nak final exam..makin banyak mslah menimpa..tabahlah wahai hati, percaya ada hiknah disebaliknya :-)





Saturday, 13 April 2013

~forum yang nak expired dah~

tolong..tolong..tolong....
forum aku nak expired dah..tik,tok,tik,tok..jam berjalan gak..
opssss..sori :-)
Assalamualaikum....
pening-pening..aku tersalah percaturan beb..aku engatkan 1 forum je yang expired ari nie..
rupa nyer ada 2 forum...aduh, aduh, aduh....
ok soklan nyer berbunyi...

KAEDAH YANG PALING BERKESAN DALAM MENANGANI MASALAH DISPLIN DI KALANGAN PELAJAR

klau ikot aku rotan @ roti panjang je..hahahaha
ok laaa..idea dah dtg mencurah2 nie..nnt aku hapdate lg..
ok bye..ada lg 20 minit sblum kul 12 malam...moga sempat la..
k tatata..

Monday, 1 April 2013

~menusuk~

jaga pertuturan wahai pakcik,makcik,kakak,abang dan adik-adik semua..
kerana kata-kata itu mampu membunuh satu nyawa...
please, fikir dahulu sebelum berkata-kata...
bye :-)
miss u all

be strong to myself.