Wednesday 5 September 2012

kesedihan berpanjangan :-



assalamualaikum....
hurmmm lama dah aku senyap....
senyap mencari kekuatan...(ayat kne sedih)

sedih ngan kecewa dgn setiap berita dan cerita yang singgah di telinga nie...
kekadang aku kuat nak terima semua nie..kekadang aku lemah...
terima kasih YA ALLAH masih beri aku kekuatan kat aku....

alhamdulilah SARA dah ke johor...rezeki keje die ke sana...
sekurang2 nya ALLAH jauhkan "mereka"...

sehingga hari ni, aku x taw apa nama baby boy tu...aku x taw sama ada aku yg x taw or aku sendiri yg x nak taw..
raya kali ni aku sunyi..sunyi tanpa kwn aku yg sorang..this is first year ktorg x bersama...
sehingga hari ni bonda ngan ayahanda x taw yg sebenarnya aku dah taw "rahsia" mengenai anak deme...
masa raya aku g umah depa..kkak die bgtaw depa akan buat majlis kecik dlm bulan 10...
aku awal2 lg dah reject x kan dtg..
sara ngan alasan jauh..kat johor x dpt cuti...(poyo je sara tu..padahal bleh je apply cuti)

ktorg berdua x sanggup nak tgk muka die..smpai aku penah ckp kat sara
first time aku jumpa die aku akan bg mkn penampor hidup2...klau jumpa laki die..aku rasa cam nak sunat je lg skali...

whatever laa.aku malas nak ckp bagai..bior le deme..asalkan deme bhgia...
sekarang ni aku pon dah x kenal sapa kawan aku dah...

x de niat nak putuskan persahabatan yang kami bina sejak dari kecik lagi..aku cuma perlukan masa tuk hadapi semua ni...sms kawan aku mmg aku abaikan...hanya doa yg dapat aku hadiahkan kepadanya...
aku x taw la klau korunk bleh dapat rasakan betapa aku sangat sedih ngan kecewa ngan semua nie..sahabat baik aku dari kecik ..kami dah mcm kembar..sakit dia, sakit aku...gembira dia..gembira aku....tapi ini balasan yg die bg kat aku...paling aku kecewa INI YANG DIA BAGI KAT FAMILY DIA..setelah bonda ngan ayahanda bagi didikan agama, ilmu..membesarkan dia..kasih sayang..apa yg x cukup lg??? dia cuma bg org tua nya dosa yang x mungkin tertanggung oleh bonda ngan ayahanda...

moga ALLAH beri aku, keluargaku, guru2 ku, sahabat2 ku serta muslimin dan muslimat HIDAYAH dan PETUNJUK NYA..amin :-)

aku bersyukur yang baby tu adalah baby boy..syukur :-)
x dpt aku bygkan klau baby tu gegurl..pasti susah masa depan die...
ntah laaa..aku doakan yg terbaik tuk diri depa...

dear bonda ngan ayahanda:
org minta maaf cbb org x mampu nak jadi kwn yg baik tuk anakmu..ampunkan org klau bayangan org ni akan menimbulkan kesedihan dihati kalian..moga kalian tabah menghadapi semua dugaan ini...amin :-)
kalian adalah ibu dan ayah org..org sayang bonda ngan ayahanda...

dear sahabatku dan suami:
org doakan kalian sekeluarga bahagia sehingga ke akhir hayat..org x taw nak ckp per..org just nak korunk taw yg org kecewa ngan org..that all :-(

dear diri aku sendiri:
kekadang ALLAH bg ujian kat kita sbb die nak tgk sejauh mana kita sujud kepada NYA...
be strong beb...

No comments:

Post a Comment

luahan hati korunk :-)