Tuesday 28 May 2013

~rEzeKi ALLAH bAgi~

assalamualaikum dan salam sejahtera...
hola..hola..hola....
rasa cam dah bersawang dah blog aku nie..al-maklum ler, tuan nyer kan bakal PM..
busy 25 jam...well :-)
memula aku nak bgtaw..aku sihat walafiat...sometimes je otak aku nie x brape sihat
 (bkn sometimes, tp everytime) hohoho....

ok la..back to our topik...
~rezeki ALLAH bagi~
syukur alhamdulilah aku panjatkan pada ALLAH atas segala rezeki yang diberikan...amin :-)
kakak aku @ mak yang dapat keje...setelah sekian lama mencari keje yang sesuai...akhirnya ALLAH berikan kepada mak yang aku rezeki yang lebih baik dari sebelum nya...

kakak aku lepasan UUM kos pentadbiran awam..lama dah kakak aku graduate, tp x dapat keje yg sesuai dengan kelulusan...psssttt maksud aku bukan keje gaji tinggi..tp biarlah bersesuaian dengan kelayakan..kakak aku isi semua bagai borang keje, tp rezeki x de...mcm2 keje kak aku buat..kerani kat kilang la, cikgu ganti..last sebelum dpt offer, kak aku keje kat admin kat MYDIN hq kat petaling jaya erk???ntah laa..then pass sebulan..smpai satu surat kat umah aku...
kome taw? mak aku sampai nangis-nangis pas taw isi kandungan surat tu..hohoho...
p/s: kak lijah tu memang cengeng..opssss :-)

then baru laa taw, kak aku dpt keje admin ngan gabement :-)
seminggu kkak aku kena g kursus kat JB...syukur sesangat...
then, masa kursus, admin ckp kak aku akan posting kat KEMENTERIAN DALAM NEGERI...
ktorg dh target kat PUTRAJAYA...
last2 pas seminggu, ari isnin depa pi daftar kat kementerian..kakak aku kne post bawah PDRM...paling syoikkkk..IPD PERAK TENGAH...walaweiiiii..tu daerah aku...just 40 minit dr umah...
kak lijah memang suka teramat sangat lerrr.....

tp selasa pi daftar kat IPD BUKIT AMAN..depa suh kkak aku posting kat sna...memang ktorg hangin lerr...sesuka hati depa je nak tolak org kesana kesini....ktorg pon dengan pantas dan efisien nyer...kkak aku @mak uda..tepon bukit aman..hohoho...tp mak uda x dpt dtg, die anta suami die @ pak uda g cna...
bincang punye bincang..kakak aku dapat posting kat IPD KUALA KANGSAR...hohoho..
masih lg di PERAK..just daerah yang lain...

syukur alhamdulilah..so, mak yang dah start keje...walaupon pon lama nak tggu keje yg lagi baik tp akhirnya rezeki tu ada utk kakak aku...
tu la kisah kakak aku @ mak yang :-)

so, next story is about my sister @ makchik
syukur alhamdulilah gak...kakak aku dapat jadi RA...ntah la aku pon x taw RA tu per..hahahaha
senang citer dapat jadi pembantu lecturer..ada le kisah disebalik kejadian nape kkak aku dapat + di offer keje berbanding kwn lain yg anta resume...memula kkak aku dapat keje ngan MERCY...timb.pengarah mercy tu yg offer sendiri kat kkak aku..sebab UKM de wat kolaborasi ngan MERCY pegi johor ari tu..kkak aku follow laa..dh lecturer suh..last2 kat dlm meeting + kolaborasi tu timb. pengarah nyer "jatuh cinta" sama kkak aku...tp kkak aku tolak dulu..sebab die nak jadi RA..untung2 dpt jadi lecturer, UKM serap terus..sapa taw???...tu cita2 kkak aku..LECTURER :-)
so, sekarang kkak aku dah jadi RA..walaupon gaji x banyak..tp boleh la support hidup..iye la nak pinjam PTPTN x larat dah..masa degree dulu kat USM dah pinjam..laa ni x kan nak wat master pon pinjam..boleh tergadai tanah kat kg nak bayor balik hutang..hahahahaha....

tu la rezeki yg ALLAH bagi kat keluarga aku..syukur padaMU yang ALLAH diatas limpahan rezeki yang diberikan..amin :-)|


so, walau ape pon yg terjadi..pasti akan ada rezeki yang baik ALLAH turunkan kepada kita..just wait and see....

mood nak lepaskan geram sekejap..
wahai makcik di kampung ku...lihat laa...walaupon lambat tp ALLAH bagi rezeki kat kakak aku..x de point makcik nak ngutuk2 blajo tinggi-tinggi..tp keje kerani cabuk..sori erk makcik..rezeki tu ALLAH bg...just wait :-)...lantak laa blajo tinggi-tinggi....tu la yg akan membezakan kita dengan org lain..maap la makcik2 goyah yg de kat kg aku tu..sakit hati dibuatnya...laaa ni diam terus !!!!!


rezeki aku plak nnt mcm mana laa..ntah la :-)
skrang ni aku just focus nak blajo..ade rezeki, ade ler...klau x de, makna nya ALLAH nak bg aku sesuatu yg lagi baik...hope aku akan dpat smbung master gak..sebab aku nak gapai cita2 kami :-)
YA ALLAH JIKA REZEKI 
MASIH DILANGIT 
TURUNKANLAH
JIKA DIBUMI 
KELUARKANLAH
JIKA SUKAR
 PERMUDAHKANLAH
JIKA HARAM 
SUCIKANLAH
JIKA JAUH 
DEKATKANLAH

amin :-)

ok laa..nnt aku hapdate lg..papai uollssss

No comments:

Post a Comment

luahan hati korunk :-)