Thursday 8 March 2012

ikhlas

assalamualaikum...
kabare wak??? waras???hehehehe
p/s: maaf la klau salah ayat erk..aku bukan ada darah jawa..hehehe

tajuk entri kali ni adalah IKHLAS...secara saintifik atau ilmiah nyer aku x taw pa maksud nyer...tp dari sudut hati aku sendiri aku boleh terangkan yg ikhlas ni adalah pabila kita melakukan sesuatu dengan redha dan sepenuh hati..btol ke???

selepas 3 minggu aku di UPSI nie menuntut ilmu..kini semakin aku rasa uncomfartable..semangat aku semakin nak teruskan course yg aku bawak ni semakin low..low..and low....
apa yg perlu aku lakukan..sumpah secara am nyer, klau kursus yg praktikal nyer..aku bleh go on...tp tok kursus yg teori nyer aku lambat nak pick up..jujur aku mmg x suka SAINS...course aku adalah SAINS...
(tp aku bukan nak jadi doktor erk)

kelas yg ANATOMY & FISIOLOGI yg lepas aku masuk topic CELL & TISSUE
aku mmg blurrr weiiiii....payah aku nak teruskan...
SUSAH SANGAT KE NAK BLAJA SAINS..SUSAH SANGAT KER????

tolong la aku merayu kepada insan-insan diluar sana..bantulah aku :-)
susah sangat ke nak blaja sains..susah ker??
wahai pengarang jantung hati ibu...tolong la ibu nie tok maju dalam sains..
p/s: pengarang jantung hati aku tu ialah OTAK aku erk..jgn pikir bukan2..hehehe

even aku dah bnyk baca buku motivasi, aku masih lagi x leh memotivasikan otak aku nie tok fall in love ngan sains..
kawan2 semua support cakap

"klau diorg yg pandai sains tu study sekali, kita yg biasa2 ni kne 100 kali study"

ok..aku accept ayat tu..aku akan cuba tok kuatkan iman dan hati aku..

terima kasih aku ucapkan kat my lecturer EN. NUZSEP ALMIGO utk pandangan yang diberikan utk persoalan yg aku utara kan:-)

jawapan nyer ialah IKHLAS...klau kita ikhlas, semua nyer akan diredhai dan senang utk ditempuhi..ikhlas :-)
satu perkataan yang simple tapi susah tuk dilakukan..ikhlaskan hati awak tuk segala apa jua awak lakukan..insyaALLAH, semua nya akan jadi simple seperti mana awak inginkan:-)

susah sangat ke nak ikhlas wahai hati ini..ikhlaskan hati aku tuk belajar SAINS..tuk menimba ilmu sains..

YA ALLAH, permudahkanlah urusan hamba MU ini di dunia dan di akhirat sana..amin


ini jalan yg aku pilih..ini jalan yang aku nak..aku akan berusaha sehabis daya aku..kawan-kawan semua doakan yg terbaik utk aku dan kita semua...terima kasih kerana sudi mendengar rintihan hati aku nie...

SAINS..percayalah satu hari nanti aku akan jatuh cinta dengan kamuuu..hehehehe

~the end~

No comments:

Post a Comment

luahan hati korunk :-)