Monday 27 February 2012

aku down

assalamualaikum...
pe khabar insan-insan diluar cna yg sudi singgah di blog aku...
jgn tnya aku ok ke idak..cbb aku sekarang mmg tgh SANGAT-SANGAT X OK...
aku x taw nak start dr mana..i lost my spirit and strength tonight...

aku ada kelas/perjumpaan tuk kursus PENDIDIKAN LUAR pada jam 8.00 mlm td..
mmg dah rules ktorg pakai baju t-shirt fakulti jer..dan ketua kelas dah mention suh pakai t-shirt ngan sport shoes..sangkaan aku perjumpaan ni just perjumpaan yg biasa2 je ngan lecturer...

aku dah ikot rules smua nyer..just 1 je aku x follow..aku x tight in baju..bukan aku jer..malah ramai lagi yg x tight in..ada yg pakai seliper..t-shirt lain yg selain baju fakulti...then, bila lecturer bagi taklimat..tetiba die mention kkak ngan abg senior yg akan follow ktorg nyer kem pada 9/3/2012 nie...
then die perkenalkan kan lah ketua faci ngan serahkan mic kat abg faci...

bila dapat mic tu kat tangan die laa SEMUA NYA BERUBAH
 first die mintak sapa2 yg x tight in baju, pakai seliper, pakai t-shirt lain..ngan sapa2 yg wat kesalahan
( x ikut rules fakulti ngan U)...depa smua dok blakang aku..sah2 aku kne jerit suh kedepan
(x sempat nak tight in baju)..depa JERIT KUAT-KUAT kat aku...
aku ngan sedikit kekuatan pon pi la kat depan sambil tersenyum...

p/s: aku senyum bukan cbb aku perlekehkan depa..aku senyum sekadar nak sedapkan hati aku yg ngah takut..

aku rasa aku nyer kesalahan sngat2 simple..just x tight in baju jer..ada lagi yg lagi hebat dr aku..ngan pakai jeans nyer + seliper + x pakai baju fakulti..tp ngape aku yg kne panggil kat depan..
depa select 4 org student yg wat salah tu supaya dok baris depan skali...AKULAH INSAN YG TERPILIH TU...
korunk taw pe yg depa suh aku buat???
depa suh aku PAKAI KAIN PELIKAT...mak aihhhh, aku malu kot...so aku ngan 3 org lagi tu pon pakai la...sambil aku cakap..
"SABAR..NI PERKARA BIASA..KAMI SAMA-SAMA TENTERAMKAN DIRI KAMI SEMUA SPY JGN CEPAT MELATAH NGAN SEMUA NIE"

then bila masuk, kami ni kira cam jadi ketua la..pas dah kne HERDIK..MAKI..MARAH..KNE JERIT NGAN DEPA SEMUA..die suh kami berlari pegi pak guard then amik sampul...dalam masa 10 MINIT shj...
korunk taw x, pak guard nyer pondok kat SELATAN..kami waktu tu ada kat UTARA..
sumpah aku memang malu...berlari dengan kain pelikat..org lain tgk ada yg tersenyum..ada yg buat muka pelik..
sampai kat pak guard, ktorg kne soal macam2..last2 masa nak amik sampul surat tu..aku wakilkan semua yg kne denda tu cakap ngan pak guard tujuan ktorg..masa tu aku dah x kira, lantak la depa cakap aku cam ORG GILA..yg penting cepat dapat sampul surat, then balik ke abg faci td..sambil berlari tu aku sempat bgtaw kat yg lain...SABAR SEMUA..SABAR..BIAR CEPAT SAMA2..LAMBAT PON SAMA2...

then rupa nyer dlm sampul tu ada ikrar pelajar..ktorg kne baca ikrar plak pas tu...mcm mcm depa suh wat..nyanyi..ada yg HERDIK..MARAH-MARAH...CAKAP X PENAH YG BAIK PON..
so, depa bahagi kami kepada 4 kumpulan..kne cari MENTOR sendiri..masa perjumpaan ngan MENTOR tu baru la aku dengar suara-suara yg lemah lembut bertanyakan sapa..beramah mesra....selain dr tu..SEMUA MCM SINGA LAPAR YG GARANGGGG  MCM KAT AFRIKA SELATAN!!!!!

then sblum balik..depa ada bg taklimat ckit..
point knpe depa wat cam tu cbb depa nak ktorg nie BERDISPLIN, HORMAT -MENGHORMATI, KERJASAMA..dan bagai lagi la...

JUJUR DAN IKHLAS DARI HATI AKU, aku x marah dan tak ambik hati pon sebab bagi aku tu perkara biasa..cbb kursus PENDIDIKAN LUAR ni bukan calang-calang kursus...
p/s: aku malas nak cerita lebih tentang pendidikan luar nie..

YG BUAT AKU DOWN!!!
sblum ktorg dibenarkan keluar..ada abg faci nie..panggil aku..
"kamu yg pakai kain pelikat tu (aku le tu)..pegi ke depan....aku ngan cuak nyer pon g la kat depan..
cuba bayangkan masa tu abg tu JERIT ngan HERDIK aku..dan aku plak sorang-sorang kat dpn..x de partner pon..SEMUA MATA TERTUMPU kat aku sorang...

then abg tu cakap
"ANGKAT KAIN KAMU"...

aku pon terpingga2..then angkat la kain..tp aku pakai seluar kat dalam..
tetiba abg tu cakap
"HUH..KAKI BUSUK"...

pas tu satu dewan ketawakan aku..waktu tu..tinggal air mata je nak menitis..abg tu sengaja je nak biarkan aku dimalukan kat depan aku..padahal mcm mana abg tu taw kaki aku busuk ke idak..die ada cium ker???

pas depa abis ketawa...
aku ngan x senyum nyer (muka serius) ckp..
" boleh saya balik tempat duduk"...
punye le bodoh nyer abg tu cakap
" senyum la sikit, x yah la serius sangat"

OTAK DI JAMBUL 8..dah la wat aku malu..then boleh cakap cam tu kat aku..engat aku x de maruah ker..senang-senang nak malu kan aku depan org ramai..BODOH TAHAP CIPAN LA TU..saat tu la aku rasa down yg teramat sangat...sumpah aku cam nak nangis..tp bila aku naik, kwn2 pesan..
SABAR..SABAR..SABAR..

knpe aku yg kne berdiri sorang2 kat depan then dimalukan??? knpe aku???hanya dengan x tight in baju..malam ni aku telah dimalukan..tu x tgk macam mana aku berlari pakai kain pelikat..aku ikat kain pelikat..malah aku di herdik dan di maki sesuka hati diorg..diorg ingat aku apa..walaupon ni adalah sebahagian dr PENDIDIKAN LUAR..tp depa perlu ada had nyer..suka hati depa nak maki x tentu kira..agak-agak la..bukan semua org boleh accept..
paling aku sakit hati yg teramat sngat bila kau kne angkat kain..saat tu mmg aku down..tp aku masih mampu tuk tidak menitiskan air mata depan rakan-rakan...

dear abg faci : aku akan ingat kenangan malam nie!!!!

bila  otw balik, kwn aku yg lembut tu terus nangis..aku pesan kat die..SABAR..SABAR..die jenis lembut..dtg dr SABAH..nak wat cam ner..aku cakap "WE CAN DO IT..JUST 1 SEM"...

dlm bus pon aku masih mampu menahan air mata nie..tp sampai je aku kat pintu masuk rumah.saat tu AIRMATA aku x dapat bertahan dah..saat tu aku mmg down...aku rasa cam malu sangat..sangat..sangat dan teramat sangat...bodoh!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

aku bukan dak manja yg x bolehh terima semua nie..aku boleh accept tok terima hukuman klau salah tu aku yg buat..tp aku x boleh terima apabila AKU DIMALUKAN TANPA SEBAB..

saat aku menaip entry ni AIR MATA AKU MASIH LAGI MENJADI PENEMAN SETIA..aku perlukan seseorg tok dengar semua nie..tak de niat pon aku nak tepon rumah tok dengar smua nie..cbb aku x nak depa SUSAH HATI..

sapa2 yg baca entry nie..TERIMA KASIH X TERHINGGA SBB DENGAR LUAHAN HATI AKU..
doakan aku boleh hadapi semua ni dengan TABAH..dan dengan PENUH KESABARAN..aku taw semua ni akan ada HIKMAH nyer...


p/s: mungkin sekarang aku x nampak pe hikmah nyer..INSYAALLAH satu hari ni semua ni akan memberi mafaat kepada aku...(ni yg aku set dlm otak aku skrang nie)

mulai dari saat dan ketika ni, aku akan siapkan diri aku ngan KEKUATAN FIZIKAL DAN MENTAL..mgkin mental aku lemah ckit..tp x per, I CAN DO IT..
doakan aku kwn-kwn..

so 9/3/2012 ni aku akan masuk hutan..
ktorg akan masuk hutan kul 5.00 ptg dan akan sampai ke tapak perkhemahan pada kul 2.00 pagi...then macam2 la aktivity nyer..kami akan keluar dr hutan tu pada hari ahad..

p/s: aku x dapat bayangkan aku x tdow..sambil travel di dalam hutan..

DOAKAN AKU...

mata semakin memberat akibat otot2 mata berkerja lebih masa disamping pengeluaran air mata yg keluar dgn kuantiti yg banyak..hehehe..
good nite semua...

~the end~ time: 1.10 pagi/ 28/2/2012


aku x faham dan x kan penah faham..KENAPA SETIAP KALI AKU X DPT NAK KAWAL PERASAAN YG MELANDA..KAMO ADALAH INSAN PERTAMA YANG AKU INGAT????? kenapa???? sedangkan aku tahu..KAMO X KAN ADA SESEKALI PON DISISI AKU SAAT AKU PERLUKAN KAMO..kenapa nama kamo yg muncul dlm minda ini..kenapa????

No comments:

Post a Comment

luahan hati korunk :-)