Saturday 25 February 2012

money..money..money...

assalamualaikum...jumpa lg :-)

MONEY..MONEY..MONEY..
ramai org cakap "money is not everything"...aku plak akan cakap "money is part of everything"

serius aku sedang mengalami zaman kegawatan ekonomi..hahaha...
jumlah wang didalam akaun aku semakin mengecil..mengecil dan mengecil sehingga lah saat dan ketika ini nilai nya semakin mengecil...dan x mustahil akan ada nilai RM0.00 dalam akaun..
apalah yg perlu aku lakukan???
ALONG???hahaha..x de la sampai nak g jumpa along...
pening kepala aku ni nak memikirkan mana sources nak cari wang...aku penah bergurau ngan kawan aku..
"klau susah-susah sngat, aku g lorong pak taib je la"..hahaha
ngan x de hint nyer, kepala aku telah di pukul ngan buku..hahaha..pas tu strt la ceramah agama..kihkihkih...
p/s: kekadang gurauan tu skadar tok melepaskan tekanan..mybe gurauan aku tu dianggap serius oleh kwn aku kot..hahaha

selama dua minggu ni aku rasa duit aku kuar cam air..sakit kepala aku...ni esok aku nak keluar gi KL..nak g beli baju renang..sumpah klau ikot bajet aku, aku mmg x kan mampu nak beli baju renang muslimah..ya ALLAH, pe yg patut aku lakukan???

family??? sumpah diorg mmg dah sangat membantu aku..sampai aku naik segan nak mintak ngan kkak aku yg lain..klau kira2 balik apa yg depa dah tolong, aku berani kerat jari..aku x kan mampu nak bayar balik...lg pon sejauh mana diorg boleh tolong aku..depa pon ada komitmen lain nak bayar..bnyk lg kewangan diorg nak salurkan lagi..
tp ALHAMDULILAH dan SYUKUR x terhingga kerana ALLAH memberikan aku keluarga yg memahami..ni selama aku dok cni pon depa dah bnyk menyumbangkan apa yg patut kat aku..alhamdulilah...sampai aku yg naik segan beb..hehehe...

bnyk sngat yuran dan benda2 yg memerlukan pengeluaran wang..sekali nak bayar bukan 10 engget..skali mintak nak 50 engget..mana la aku nyer kewangan semakin menurun :-(

p/s: kekadang aku terpaksa "diet" hanya semata-mata nak kurangkan pengeluaran wang..pas tu aku slalu set kat mind aku..pegi ATM pabila betol2 x de duit..hehehe..tolong jgn bgtaw kat mak aku taw yg aku diet..hehehe..nnt mak aku susah hati..pas tu siap bleh wat drama "hujan"..tu yg aku x larat...hehehe

maaf lah..AKU BUKAN DTG DR KELUARGA YG MEWAH @ KAYA dr segi wang ringgit..tp kami sekeluarga dtg dr keluarga yg PENUH NGAN KASIH SAYANG :-)

ni aku masih lg x bayar duit nak beli buku...lagi sakit kepala aku..buku tu bukan takat 5-6 engget..tp buku tu dekat 50 engget..klau x wajib, mmg aku x beli..tp masalah nyer, tu mmg rujukan utama lect. masa mengajar..dan semua org diwajibkan utk membeli...prufffffff

money..money..money..come to mama..hehehe

masalah skrang nie ialah mengenai BAJU RENANG...doakan esok aku ketemu sama baju renang muslimah yg berpatutan ngan bajet yg aku telah buat..amin :-)
p/s: dekat 10 kali aku wat bajet nak beli baju nie..ni memang dah harga mati..klau x dpat gak..aku kne redha tok pakai baju renang biasa je la..no more MUSLIMAH..ya ALLAH, bantulah hamba MU ini..amin :-(
ni pon kkak aku dah hulur ckit kewangan nak beli baju renang tu..cbb depa taw baju renang muslimah tu mahal..kwn aku beli baju renang yang x muslimah pon dekat rm180..ni apatah lagi yg muslimah...tu blom kira ngan google, cap ngan swimming box...arhhhhhhhhhh sakit pale aku nie..

kekadang bila aku ngah hangin aku akan kuarkan statement..

"ko engat aku ni tukang cop duit ker?"

dah la aku malas nak fikir sangat2..esok aku redha ngan pasrah je la..
doakan wat masa terdekat ni, x de apa2 lg yg urgent aku kne bayar taw..cbb dlm akuan aku mmg dah takat nyawa2 ikan jer..

esok klau korunk g mid valley then dgr org menjerit..tu tanda nya mesti aku ngah menjerit cbb tension..hahaha
ok c u next entry..
take care

~the end~

No comments:

Post a Comment

luahan hati korunk :-)