Tuesday 1 July 2014

~kan ku ukir nama mu~

assalamualaikum uolsss....
salam ramadan al mubarak...
pose jgn x pose..
sapa x pose penuh x leh raya
(kenangan masa kecik2)..hehehehe...

ok, aku dh bgtaw nak update pasal 13,14 dan 15 jun kan..
here we go...


hihihi


masih mampu tersenyum lebar walaupon kaki lenguh naik tangga yang masih banyak utk didaki

team yang "havoc" ngan "sengal"



pagi yg indah dgn muka yg x mandi..hahahaha


ber"selfie" sat...wat motivasi diri supaya kekal bersemangat utk sampai ke puncak..


time bergambar semua "sihat"..ble time rehat dah abis..semua wat muka "poyo"..hahaha


ada hikmah mengapa mereka memakai "spek mata hitam"..sebab kami bleh pinjam nak wat cermin betulkan tudung tiap kali nak bergambar..
nampak x permainan nyer kat situ??


starting point..
tangga azimat yg menyebabkan lutut aku berjaya mengeluarkan bunyi...

p/s: sampai satu tahap, aku dah merangkak nak panjat tangga tu..hehehehe
kesian..sian..sian...hehehehe

apa yg aku dapat sepanjang aktiviti ini..amboiii dan macam refleksi plak :-)
first, aku bersyukur dapat lihat kekuasaan dan keindahan ciptaan ALLAH...alhamdulilah :-)
cantik pokok2 dan akar2 yang menjalar sambil melihat daun2 berguguran...awesome!!!!
then, teamwork...sangat2 supporting and "sendu + sengal"..hahahaha...kawan2 memang banyak membantu..alhamdulilah..
kalau nampak aku mcm x bersemangat, ade je idea nak wat aku kembali "tiptop" utk teruskan perjalanan..
paling syiokkkk, dapat makan roti prata ngan magi kari..kami import "mastercheff"...hahahaha..memasak kat atas..kat situ aku tengok masing2 tlong each other...mkn share ngan semua wlaupon " nikmat" tu sikit jer..alhamdulilah, cukup tuk semua org..

selepas 1 jam perjalanan
aku : abg dah bleh nyanyi ke " kan ku ukir nama mu diawan gunung jerai?"
abg lockman: lom lagi dik..bleh nyanyi smpai " kan ku ukir" jer..

selepas 1.30 jam perjalanan
aku : bleh nyanyi smpai mana ni abg?
abg lockman: bleh tambah "nama mu" dah..

selepas 2 jam
aku: abg, smpai mana dah nie..x sabar2 nak nyanyi ni..
abg lockman:  lom lagi, ckit lagi..

selepas 3 jam perjalanan
abg: lama lagi ke abg, x sabar dah ni nak nyanyi kuat2..excited!!!
abg lockman:  sabarrrrr, tinggal "jerai" je lagi..hahahaha

selepas 4 jam perjalanan
aku: abg :-)
abg lockman: iye la..iye la, nyanyi cepat kuat2..kita dah sampai dah...
aku: alhamdulilah...tp aku x nyanyi pon..saje maen2 :-)

terima kasih ALLAH sebab beri hamba Mu ini peluang dan ruang untuk melakukan aktiviti hiking ni..terima kasih juga kepadan team " OUTBOUND ADVENTURE CREW" yang hiking bersama aku..
insyaALLAH, next trip bulan 9 di terengganu..klau x de aral melintang..aku follow..hehehehe...

baru2 ni pon de "projek" tp aku x dapat join..hahaha..x pe, maybe next time...
cheer up girls, kini aku lega dan bebas...terima kasih gunung jerai kerana sudi dengar rintihan hati aku...terima kasih..hehehehe

bye, take care..salam ramadan al mubarak..


terimalah "pic" ni sbgai hadiah cbb sudi baca entry aku..daaaa


No comments:

Post a Comment

luahan hati korunk :-)