Thursday 17 November 2011

adakah otak aku yg kuning????

ayoyooooo.....adakah otak aku yg tengah kuning???? ntah la selama ni aku x penah  taw pon otak aku ni warna apa..dugaannnn..dugaannnnnn...dugaannnnnnn.....
bnyk sngat dugaan nyerrr....
ni aku nak story ckit..x de niat nak melucah @ melakukan entri 18 SX...perhhhhhhh....

p/s: disebabkan apa yg telah aku nampak..mlm td aku x bleh nak lelap mata..tdow jap...terjaga..tdow balik jap..terjaga...moga2 pada hari ni aku boleh tdow ngan nyenyak lagi aman dan damai...
kisah nya bermula disini..ecehhhecehhhhhhhh :-)

semalam, pekerja bangla2, indon2 ngan nepal2 kat site ni semua mogok..ktorg nyer sub-contractor x bayar gaji..so diorg pon hangin laa..
.(klau aku pon hangin)....
engat mkn tu bayar guna air liur ker..mesti la gne duit nak bayar..aparahhhhhhh...so, site ktorg sunyi..keje x jalan..aku nyer PROJEK MANAGER pon agak hangin ler..ye la, nnt mesti projek delay...ktorg gak yg susah..
so, ptg tu..ktorg yg dok ofis rilex laaa...no job :-)
p/s: untung pe klau pekerja mogok..aku dapat rehat..gaji jalan :-)

yg wat QS (quantity serveyor) ngan aku hangin...sub contractor tu cakap die x dpt payment lagi...
otak ko..ko yg lambat claim..mcm mana nak dapat payment cepat..bongok!!!!!!
pas tu wat keje pon x brape nak btol, pas tu bising payment kne tolak..dah ko salah, x ikut drawing...sapa suruh..tolak laaa payment....
ishhhh kadang2 aku x faham..depa bukan sehari dua dlm bidang ni..dah  bertahun-tahun..tp still x faham procedure...ke diorg mmg saja wat x faham?????
dah jom smbung balik citer pasal otak kuning..ptg tu, aku ngan engineer g mkn cendol..perhhhh x brape nak sedap..x kawwwwww...masa balik ktorg ikot jalan blakang..so akan lalu depan umah2 kongsi...

p/s> keadaan kongsi jgn ckp la..perhhhhh "terbaekkkkk"..

tetiba mata aku terpandang kat satu kongsi nie...aku terus terbeliak biji mata...
18 sx btol...aku nampak seorg lelaki hanya bertuala kat pinggang dan seorg perempuan...
masuk bilik..tp sebelum sempat pintu bilik tu diorg tendang supaya tertutup..aku telah ternampak sedikit adegan-adegan tettttt..sumpahhh aku terkejut tahap gila..menjerit aku dlm kete..semua org terkejut dengo aku menjerit...apa lagi, aku pon terus diam terkaku seribu bahasa..x taw nak wat per..aku pon masuk ofis terus senyap..terkedip-kedip bijik mata aku...
aku x faham..dan x nak faham...nape bleh jadi cam tu...
sebelum ni aku selalu ler nampak minah2 indon kat site..g mandi dgn hnya berkemban..seluar pendek..tp aku x heran, cbb depe org indon...cuma aku perasan mata mat2 bangla tu juling jap..pas tu tersengih2..awwwwwww, menakutkan....

persoalan yg aku x dapat huraikan
1> adakah mereka mengambil upah utk keje2 18sx tu??
2> klau depa dah kawen, adakah husband diorg wat bodoh jer ngan situasi tu??
3> adakah mereka mengamalkan hidup sebegitu " sharing is caring"...

dah...akku x nak pikir..ni semua dusta segala nya..
shuuuuuuu pergi kau jauh dr otak aku nie..aku x nak pikir..scary kot...
bnykkan baca quran. surah2 lazim..moga aku bleh lupakan apa yg aku nmpk....

insyaALLAH aku masih rasa selamat di tempat keje nie..cbb nyer sharp kul 5.oo  ptg aku pon get out dr site nie..x de hati nak wat OT..takot weiiii....aku skrang wat OT masa pagi jer..hehehehe

dah la..doakan jer otak kuning aku ni pergi jauh..i hate wat i saw yesterday..serius aku benci!!!!!!!!

No comments:

Post a Comment

luahan hati korunk :-)