Thursday 11 October 2012

~kemaafan~

assalamualaikum....
 skrang aku nak kongsi ngan hangpa semua pasal kemaafan :-)
citer ni pasal dak kelas aku...sejujurnya aku bukan benci kat die..malah aku anggap sama mcm kawan aku yg lain..yg boleh dibwk bincang dan berunding..boleh bwk hangout2...tp ada ketika nya layanan yg aku berikan dibalas ngan taik lembu...saat tu aku rasa sngat menyampah dan rsa cam nak penerajang hidup2..tp nasib baik iman ni kuat..klau x, sia2 je nnt masuk METRO page depan skali..hehehe....

then pas aku kne taik lembu tu, aku start tuk menjauhkan diri...tp bukan jauh diri yg ketara, slow-slow..bak kata pepatah (acecehhhh, kuar pepatah plak)
BIAR LAMBAT ASAL SELAMAT..x de kne mengena pon ngan citer aku nie..ahhhhh abaikan :-)
tp masuk sem nie, perasaan benci dan meluat tu makin membuak-buak dalam hati aku nie..tp aku rileksss lagi...dan die pon mula menunjukkan "taring"..die....

mcm kes nie..kene wat group knegaraan...1 group 5 org..then kami gegurl ada 7 org..so, kne la separate..ktorg mmg x nak amik die..so, kita org dah ckup 5 org..sorang lagi masuk group dak laki
(cbb die pon x nak group ngan minah nie)..mashaALLAH, kome x tgk mcm mana die tarik muka 14..aku, rasa cam nak je pi sepak ngan penerajang hidup2...come on la, kita dok U nie,jgn engat org nak layan..gerak la sendiri..ni semua nak disuap...lg pon x mati pon klau ko, pi group ngan org lain...nasib baik aku nie agak baik..so, ktorg separate laa..minah tu masuk group ngan aku..(rela dlm paksa)
tp nak!!! amik ko bibi, smpai la nie..x de sbrg komitmen..walhal mggu depan nak present + anto...what a shame!!!!

ni stail aku tuk sem nie..(siap naik status kat fb lg gituuu)

sy rasa bangga apabila ada kwn2 yg dtg bilik sy tuk wat asimen sama2 walaupon X DI AJAK dan X DIUNDANG..hilang terus sakit perut dan senang hati dibuatnya...
sebab stail sy sem nie, kome x tanya..aku x jwb...kome x buat, aku buat...hahaha...kome kne marah, aku pon kene marah..hehehe..kome dapat 0, aku ada la kot markah ckit cbb aku dah wat keje yg lect nak..just aku malas nak kecoh2..sapa wat, die dpt markah..sapa x wat, bkn markah..nama pon aku x sudi dan x kan letak dlm name group aku...

sebab aku dah x larat nak wat baik..buat baik org pijak kepala...ahli2 group lain bleh je bg komitmen,knape tidak minah tu..nak kata ada training, come on laaa..org lain pon ada training gak..ni si kwn aku nama abidah,lg hebat training bagai nak pengsan..cbb next year nak pi sukan sea..bleh jer bg komitmen..siap tanya lg

"bie bila nak wat asimen..abid cari ni dulu erk..selebihnyer bie cari erk.."

ko tu baru beginner..tu pon nak blagak x tentu kira...pigirahhhh....

haipppp...tgk aku dah start melalut...hehehe..
minah tu mcm dpt feel yg aku + yg lain mcm x suka kat die..then die pon anta msg kat fb..
minta maaf klau de wat salah, terkasar bahasa bla..bla...bla....


hahaha..kome taw x aku nie klau dah menyampah..mmg kne la setepek ngan aku...aku pon tulis kat fb aku

tazkirah sblum tdow :-)
jgn minta maaf kat sy, klau awak sendiri x taw apa kesalahan yg awak lakukan..cause for me, forgiveness only for the person who deserves it..
p/s: so, klau rasa x de salah..jgn minta maaf..simple and easy as ABC

aku x taw la die perasan ke x???hahaha..
who cares???

lg satu yg aku hangin sngat ngan minah..smalam ktorg wat "strength test"...
abidah a.k.a abid nie badan die mmg ketak-ketak..sbb die main kayak..so, badan die mmg cun laaa..bila wat strength test, die nyer strength x kuat..maksud aku, aku nyer lagi tinggi dr die..tp die dah bgtaw, die nyer otot ngan recovery sbb die wat heavy training 2-3 hari nie..so, performance die mmg low laa..

tetiba minah kepoh nie bleh plak tnya kat kelas mcm nie..

" kenapa erk org yang badan ketak2 mcm abid, tp strength die x kuat"...dak laki semua pelik..aikkk, abid x kuat???
kome x tgk abid nyer muka...ketat semacam jer..bodoh la minah tu...at least x yah la sebut nama...ni seolah2 nak memalukan abid..tp dak laki semua taw abid ngan recovery muscle die..smpai dak laki pon tanya kat ktorg, asal die jual nama abid..hahahaha...
bengang je abid..tu nasib baik die x jual nama aku...sebab aku wat push up dlm masa 1 minit just dapat 3 jer...come on la, kau dpt banyak tu sebab teknik kau x btol..tgn kau x turun 90 darjah beb..punggung je yg trun..x pyh nak blagak laaa..then kne amik gak faktor kesihatan, ari tu aku x sihat...3 tu pon sbb lect aku wat gak...
hahaha..tu la namanya minah kepoh..kekadang klau die call, mmg aku sengaja x angkat..sebab aku malas nak layan...fuhhhhhhh.....annoying beb :-)

minta maaf???
brape bnyk kali minta maaf tp masih mlakukan kesalahan yg sama..sampai aku rasa muak dan maaf aku x de nilai...
aku nie bukan jenis yg pemaaf sngat pon..well, aku bukan baik sngat pon..tp takat nak kawen ngan anak tok imam tu boleh laa..hehehe..ok laaa..aku x larat nak gebang apa dah..hehehe..

kemaafan bagi aku ialah..
apabila kamu menyesali apa yg kamu lakukan dan berusaha tuk tidak mengulanginya kembali..sekali aku lafazkan kata memaafkan, sejujurnya kamu ngan aku akan start dr 0-0 balik..tp second time ko wat taik tuk kesalahan yg sama..mmg hidup aku nie penuh ngan sumpah seranah tuk ko la jwb nya..hehehe...


                                          

No comments:

Post a Comment

luahan hati korunk :-)