Tuesday 26 March 2013

~tensionista~

assalamualaikum...
tensionista? aku pon x taw ayat jenis apa tu...hakhakhak :-)
yang pasti nya aku sedang mengalami zaman ketensionan (tensionan??? apa tu)

ni cth soalan asimen aku...

TUGASAN KHAS (GANTIAN KELAS)
SELAMAT SEJAHTERA.

PELAJAR DIKEHENDAKI UNTUK MENYEMPURNAKAN SUATU TUGASAN BERBENTUK KERTAS KONSEP YANG KUPASAN ISI ADALAH BERKAITAN ISU FALSAFAH DAN ETIKA DALAM KESUKANAN. TUGASAN INI AKAN MENYUMBANG SEBANYAK 20% MARKAH BERSIFAT BONUS. TUGASAN PERLU DIHANTAR SECARA ONLINE MELALU TAPAK TUGASAN YANG TELAH DISEDIAKAN DI BAHAGIAN ASSINGMENT. TUGASAN YANG DIBERI AKAN SECARA OTOMATIK DITUTUP PADA 01 APRIL 2013. 

SILA PASTIKAN SEMUA PELAJAR MENGAMBIL PELUANG UNTUK MEMBERIKAN HUJAH DAN PENDAPAT YANG BERSIFAT ILMIAH. SELAIN BONUS MARKAH, SETIAP PENGHANTARAN AKAN DIREKOD DIBAHAGIAN KEHADIRAN PELAJAR.

SELAMAT BERUSAHA DAN BERJAYA
DR RAHIM 

hahaha..comey giler DR ini :-)
masalah nye aku x taw pon KERTAS KONSEP tu apa benda nyer...aku ni dah la assistant kelas (GK kot..gila kuasa)
smua org dok tnye aku..MANA LA AKU TAW!!!
lihat la pe yg aku msg ngan DR

org: DR utk asimen tu?kertas konsep tu mcm mana? nak wat essay or peta minda...
DR: hanya konsep paper...
last2 aku pon pening ngan DR...pertama kali aku dengar kertas konsep..aku guna la khidmat en goole ngan miss yahoo..apa yg aku dpt simpul kan..kertas konsep ini mcm nak wat proposal?
owhh what the hack!!!
ni asimen kot..bukan suh wat propsal bagai siap ngan objektif, rasional, bajet, sasaran???

nak pi jumpa DR pon x bleh..he busy :-)
biasa naib timbalan Dekan..meeting, seminar ngan bla..bla..bla..

ok laa, aku dh nak rembat je wat cam mana...hahaha
who cares?? i cares :-)
x pe uolss...i ni kan kreatif dan inovatif..buat je la cam mana...hehehehe

so, aku ingat nak amik wat tentang

2012 tahun duka Harimau Malaya

padahal aku ni bab bola sepak la aku paling pfttttttt...HANCUS
so, aku kne study pasal isu2 dalam bola sepak..smbil aku kne kenal pemain bola sepak ngan rekod pencapaian mereka..cis!!!!
make me feel blurrrrr....nasib baik la aku dlm bidang sukan..faham gak sikit isu2 nie..hukhukhuk
sebenaq nya aku x suka sngat bola sepak..aku lg suka kalau imam aku nnt main bola keranjang, badminton or tenis :-)
ohhh ohsemmm ngan sexy..aipsss melalut dh aku nie... baiklah...stay fokus baby :-)
ntah pe la aku nak merepek dalam asiment DR RAHIM nie..ayoyoyo..
due date dah dekat 1/4/2013...

jom melencong sat
sapa kenal pemain kedah 2011 syakir ali..
banyak isu pasal die..smpai sebak aku dibuatnya..
wait..wait..wat... asal aku nak komen pasal pemain kedah nie..OMG!!!!
ok lets be profesional...

there must be a reason why he can't to peform well...so, we as a suporter should understand..opsss WE??
maksud aku jgn jugde org x tentu kira. setiap atlit, bukan 24 hours die akan sentiasa diatas, sometimes meme sngaja die berada dibawah supaya die bleh bangkit dengan semangat dan strategi yg lebih baik..ada faham ka?
klau x faham..x pe la :-)
"Berusia 23 tahun dan masih belum berumahtangga, Shakir mempunyai fizikal sempurna dari segi ketinggian dan larian pantas serta sepakan kencang yang menjadi senjata merobek pintu gawang lawan.Jika dilihat kepada jumlah jaringan Ahmad Shakir musim 2012 iaitu 10 gol Liga Super dan satu gol dalam Piala Malaysia jelas memberi gambaran ada persamaan dengan bayangan oleh Presiden Kafa.Shakir yang merupakan bekas penyerang Harimau Muda A dan Kedah adalah penyerang utama skuad Olimpik negara pada pusingan pertama kelayakan Olimpik menentang Pakistan, pada 23 Februari tahun lalu. Namun beliau disingkirkan selepas prestasinya merudum dan hanya memanaskan bangku simpanan Kedah sepanjang musim Liga Super yang lalu"


dan kita sebagai coach..opsss KITA???
harus kenal luar dan dalam atlit kita..jgn HENTAM x tentu kira..kalau team kita x menang..jgn salah kan pemain, tp salahkan diri sendiri sebab X BERJAYA dalam melatih team kita dengan baik...
mesti kome ada pikir..coach tu dah latih sparuh mati tp team die yg x perform ngan baik...so, bukan salah coach...btol x? hahaha
so, u have find another way to make sure ur team can perform well..its ur job dear :-)

sama juga klau kita sebagai cikgu..dah bnyak kali ajar, anak murid tu x dapat2 gak ilmu kita tu...pas tu mula la kita nak maki hamun + stress + lantak ko laa
so, kita nak salah kan sapa?? salahkan anak murid yang bengap ngan lambat pick up..mcm tu ker???
(sori ayat kasar..peace)
jgn salah diorg, salahkan diri sendiri...dah itu tanggungjawab kamu sebagai cikgu tuk mengajar..maybe kamu boleh buat teknik pengajaran yang lagi have fun dan menyeronokkan bagi student cepat faham..jgn asik dok tulis kat papan hitam jer..klau gitu aku pon jemu ngan muak..cuba guna music or ABM yg lebih kreatif...got it :-)

begitu juga coach or tenaga pengajar diluar sana...ada faham ka? klau x faham..buat2 je la faham...
ok laa..aku nak smbung wat asimen DR RAHIM tu..ni melalut aku dibuatnya...

aku rasa cam nak wat entri mengenai PENDIDIKAN PERCUMA..wajar je erk??
any comment or suggestion??? sebab aku de asimen pasal tu..hakhakhak :-)
take care..tatata





No comments:

Post a Comment

luahan hati korunk :-)