Wednesday 19 March 2014

~privasi~

assalamualaikum w.b.t
alhamdulilah tanah di TG MALIM ni dilimpahi hujan..
alhamdulilah..alhamdulilah..alhamdulilah...
skrang ni pokok kian mengeluarkan daun2 dan bunga2 yg santekkk....
baru kini aku sedaq akan kecantikan daun..kejam giler aku :-(
baru aku taw sebenaq nya bau busuk dari rumput itu adalah satu wangian yg tiada nilainya...alhamdulilah...

aku taw skrang sibuk pasal kehilangan pesawat MH370..aku???
masih lagi menanti dan akan terus sentiasa menanti kepulangan penumpang pesawat dengan selamat..
wlaupon bnyk teori2 or pandangan org2 luar atau dalam..i don't care...aku hanya nak penumpang itu pulang...dear ALLAH, please let them come back safely...moga doa kami diperkenankan oleh MU..amin..amin..amin


back to the topic..PRIVASI
aku x faham dan masih lagi cuba untuk memahami masih adakah privasi bagi diri ku..
acececehhhh ayat pe nie..mcm x kene jer..sila abaikan!!!!
dulu masa aku kecik2..aku x amik port pon pasal privasi aku...
tp bila dah besaq ni aku rasa kome dan aku pun taw mana privasi dan bukan privasi kan...

persoalan: adakah SMS didalam telefon tu dianggap privasi or x??

jawapan: so far smpai ari ni aku x taw tu privasi atau tak..cbb ada kawan2 aku klau ckp nak tgk msg, ada yg respon "x bleh"..ade yg bg reaksi, " ok"..

pendapat aku, adalah satu perlakuan yg TIDAK SOPAN dan TIDAK BERMORAL apabila kita membaca msg org lain TANPA KEBENARAN!!!!
ada faham ka TANPA KEBENARAN!!!!..ni yg buat aku agak hangin!!!!
come on guys, kita dah matang (matang ker..hehehe)..x kan bende simple mcm tu pon nak kne ajaq??
tu nama nyer kuang ajaq....

actually (amboiii org putih plak...hohoho)...mmg la tepon aku universal + flexible..semua org bleh bukak sesuka ati (gegurls je la )..tp sila hormati dan jaga privasi aku (ehhh tetiba aku taw privasi tu ape)....

konklusi, next time aku kne lebih berhati-hati lg..x pe la abaikan :-)
aku x marah pon, just hangin sekejap je la..mcm2 kan ragam manusia nie...

malas nak layan, ok bye uolsssss
take care..

sila abaikan kami yg poyo!!!!

please come back dear

~!@#$%^&*()_+












No comments:

Post a Comment

luahan hati korunk :-)