Sunday 25 May 2014

~bAby~

assalamualaikum w.b.t :-)
final exam semakin menunjukkan muka nyer yg x brape nak chomey tu..
dan aku, semakin aktif ber FB vs BERLAGHA..kau ada??
hahahaha
ok, entri aku kali ni nak cerita pasal BABY...
ehhh asal nak citer pasal baby ni walhal x kawen lg nie..oh my guccccciiiiii :-)

alkisahnya pun bermula..acececeh..
aku balik kg tercinta naik moto vs rempit vrooommmm vroommmm...
(mamat askar siap lambai2 atas lori..hehehehe)
then aku balik ke tanjung malim tersayang dgn tumpang kawan...
opsss, die dah kawen erk..die ajak balik skali..klau ikot aku nak rempit je..
susah nak gerak klau x de moto ni..patah kaki...tp aku layan jer, sbb ujung minggu ni aku balik tumpang kkak aku @ mak ngah balik kg sempena cuti skolah..hehehehe

let call my kawan tu as " M"...
die start kawen masa sem 4..kiranya dah nak dekat 2 tahun die berumah tangga...
mcm mana die kawen tu biarlah rahsia..tp aku bangga sebab die sanggup bekorban untuk keluarga dan kakak die..aku sebenaq nya pon terkejut sbb die sudi share ' feeling' die kat aku..ohhh my englishhh :-)

memula M kawen, die memang de amik suntikan..suntikan untuk pe tu aku "konfius" sat..sebab die pon x prepare utk hadapi semua nie...die x taw cara nak selesaikan semua nie..kalau "itu" terjadi mcm mana ngan studi die...die ada cita2 yang perlu dicapai dahulu..tapi sekarang M dah de kat sem 8...dan die pon dah stop amik suntikan dan ubat...
alhamdulilah, hati die pon dah merindui tangisan seorang anak :-)
tp mcm yang die ckp..tak ada rezeki lg..dan dia sangat "terasa" bila kawan2 yang baru kawen dah de "isi"..die sangat sensitif vs sedih...bkn die tak nak, tp ALLAH x bagi rezeki lagi...

aku:
aku syukur sangat sbb ALLAH bg perasaan rindukan tangisan baby kat die...bila M citer tu aku plak seolah2 taching (sob,sob,sob) dibuatnya..hahahaha..aku percaya semua wanita yang bergelar isteri ingin menghapdate kan status mereka sebagai seorang "IBU"..semua mahukan itu..aku???
nak..nak..nak..tp bukan sekarang laa..kawen pon idak lagi..hehehehe
kkak aku @ mak uda pon rezeki lambat..pas 2 tahun kawen baru ada rezeki..usaha dan tawakal tu je doanya..jangan terdesak sangat..sbb kekadang klau kita terdesak vs nak sesangat ni slalu nyer x dapat..hahahaha

dear M :
ALLAH tu mungkin taw ko x ready lg kot nak jadi ibu..x pe, kkak ngan adik kan de..buat pengubat kerinduaan...teruskan berusaha, berdoa..pastu baru tawakal erk..jangan sensitif sangat..keep calm...
insyaALLAH, rezeki ALLAH tu pasti..fokus pada studi tu..cepat2 abiskan thesis pastu g honeymoon erk..hahaha (opssss, over sudah..hihihi )

kepada isteri-isteri diluar sana yang mendambakan gelaran "ibu, mak, mama, umi and bla,bla,bla"..
insyaALLAH, rezeki tu ada..bezanya cepat dan lambat..keep calm :-)
doa banyak2...usaha tangga kejayaan..mcm2 jalan de..tradisional vs modern...tp pastikan semua semuanya adalah selamat dan terkawal dan dibuktikan @ diluluskan oleh mereka yang pakar :-)

aku doakan semua orang peluang untuk menjadi seorang ibu..amin :-)

p/s: ehhh tetiba mood nak kawen plak..aiseymennnnn :-)


 comey kan..hihihi..ase cam nak picit2 je hidung tu..kihkihkih :-)

tahniah kepada sahabat aku
PUAN NURHAYATI BT SAIDIN sebab selamat melahirkan baby gegurls..
jeles nyah taw..ko dah sepasang dah anak..aku ni???
anak tekak jer ada..tp x pe..alhamdulilah...
best nyer anak sama tarikh lahir ngan mak..
selamat hari lahir puan hayati + baby gegurl
aku masih menanti nama baby gegurl tu..harap2 de la iras2 nama aku..kihkihkih..berangan lebih...

ok daaa....
nnt aku naik entri "hadiah hari lahir aku"..
ohsemmm sangat...
k tataaaa

No comments:

Post a Comment

luahan hati korunk :-)