Wednesday 7 May 2014

~bukan senang~

assalamualaikum...
apa khabarin kamu yg sedang membaca nukilan aku nie...harap sihat dan sentiasa sihat :-)
aku?? chat alhamdulilah..tp ada ulser kat dlm mulut aku..pedih boh :-(
x selera nak mkn..
(ngecek lebih, padahal siap mkn x engat dunia!!!
sem ni aku masih lg ke sekolah..sekolah dan aku??? insyaALLAH suatu hari nnt kami akan jadi sahabat karib..amin :-)
aku dan kawan2 seperjuangan ke SK TG MALIM untuk sesi mengajar..aku ok jer, sbb aku dah biasa ngan dak2 sekolah ni...(nmpk x ayat blagak)..hehehehe...

tp biasa la, bukan semua pengalaman itu sama..kami telah diberikan tugasan untuk mengajar PJ..megikut perancangan, hanya 1 kelas shja..but last minutes lect suh ajaq lagi 1 kelas...
but we are very xcited to do it...love it :-)

kami dipecahkan kepada 5 kumpulan @ aktiviti...
group aku buat LOMPAT JAUH..hahaha..x pe, aku dlu pon atlet lompat jauh..pengalaman lepas boleh dikaitkan dengan pengajaran kini..amboiii mak jemah ayat nak power :-)

kelas pertama yang diajar adalah kelas hadapan..kiranya pelajar yg pandai + bijak...alhamdulilah, pelajar boleh mendengar arahan dengan baik..sesi p&p pon berjalan lancar...semua have fun dan dapat melakukan aktiviti dengan baik..moga ilmu yg disampaikan sedikit sebanyak membantu mereka..amin :-)

kelas kedua..yuhuuuuu..kelas kedua....
kelas ini dtg nya dari kelas belakang..x silap aku kelas paling belakang..darjah 5 gak...
apa??? kelas belakang..masyaALLAH, dugaan dan cabaran bermulanya disini...
ketika ini kami semua diuji dengan kesabaran...aduh!!!! kesabaran dimanakah kalian smua...plezzz
semua dah berpeluh-peluh..but alhamdulilah, ktorg bleh handle tp masih BANYAK dan BANYAK yg perlu dipelajari dan diperbaiki....

tiba sesi untuk aku mengajar...hahahaha..tetiba lect ni bleh plak observe kat tempat aku..shuhhhhhh, pi la kat group org lain...aku ajar seperti mana yg biasa aku lakukan..biasa ker???hehehehe...
alhamdulilah, aku dapat mengajar ngan baik...tp yg x bleh tahan aku telah dipuji oleh lect..
kembang kempis hidung mak jemah kau..nasib baik seluar x koyak jer...hohohoo...

alhamdulilah..alhamdulilah...pas pengalaman mengajaq ni..makin membuak - buak hati mahu menjadi seorang pendidik..insyaALLAH..

YA ALLAH, PERMUDAHKAN URUSAN HAMBAMU INI MENJADI SEORANG PENDIDIK..amin :-)

so, sekarang aku tengah memantapkan ilmu konten aku..aku nak jd seorang pendidik yang multiknowledge..aku x nak jadi pendidik yang tahu maen netball jer..aku nak jadi bila sebut sukan apa pun, aku taw how to play or train and their rules...skrang aku ngah study pasal basketball...
ohhhh MICHEAL JORDAN, dia memang fantastic and ohhhsemmmm...

alhamdulilah, pasukan netball sekolah kkak aku @ alang jadi Johan peringkat zon dan daerah..
now, depa ngah prepared tuk  maen peringkat negeri...memang la bkn aku yg melatih, tp sedikit sebanyak aku membantu kkak aku...adalah satu kepuasan bagi aku bila kkak dan cikgu skolah kkak aku ucap terima kasih sbb tlong mengajar dan berkongsi taktikal untuk bermain..


ok la, sila abaikan pe yg aku merepek2 ni..hahahaha....
uolsss take care dan jgn lupa minum air masak bnyk2 taw..cuaca x menentu skrang nie..tatattatata

aku akan ke MSN kat bahagian psikologi untuk menimba ilmu gi mana mahu melatih psikologi kita agar kekal di tahap optimum @ baik..x sabar nyah taw!!!
k tatatatatata...

No comments:

Post a Comment

luahan hati korunk :-)