Wednesday 7 May 2014

~MogA iaNya mEnjAdi kEnyatAan~

assalamualaikum...
sejak akhir-akhir ni rajin plak aku mencontengkan arang kat blog nie...slalu nyer kekangan masa tu ada saje...(ayat lebih)...
alhamdulilah, aku chat..cuma kekadang badan ni nak bermanja-manja..kejap panas, kejap sejuk..kejap aku wat x taw..kejap aku rajin mkn ubat, kejap aku sapu minyak cap kapak..kejap aku pejam je mata nie...aduhhhh, berapa bnyk KEJAP la oiiiii....

org kata doa-doa org tua ni dimakbulkan..aikkk, abis doa aku x dimakbulkan ker??
(berangan sat muda lg!!!)..ok sila abaikan statement tu...

ok, aku ada seorang lect ni..nama glamor DR SAN..nama manja PAPA SAN..nampak x kegedikkan aku tu???
x silap aku (mengikut pengiraan la) dia selalu tanya aku...

" awak penah jadi cikgu ke sebelum ni bibi?"...dan jawapan aku masih lagi sama
 " x penah lg la DR, tp saya suka mengajar"...hihihihi...

memula dia tanya kat aku..masa kami g sekolah SK TG MALIM..ada makroteaching :-)
pas tu dia ulang lagi masa ari selasa, time kuliah..
group aku wat presentation...time group aku nak present...
lagi skali dalam kelas dia bertanya soalan yang sama..malu aku dibuatnya..
PAPA SAN, jgn tnye di tempat umum, saya malu...tapi kali ini dia UP ckit..
"i think u are born to be a teacher"..aku just bleh BIG SMILE :-)
x kan nak riak x tentu kira kan...tp dalam hati dah GOYANG INUL KUASA 18....

then lagi sekali td pas kelas DR, aku jumpa DR san..bincang asimen :-)
(nmpk x gaya nak wat sibuk mcm best student!!!!)
kali ni dia masih lg tnya soalan yang sama

" awak penah jadi cikgu ke sebelum ni bibi, saya rasa saya dah tanya awak banyak kali kan soalan ni?"

dalam hati aku " sedaq pon, engatkan faktor usia td..hahahaha"...
jawapan aku masih sama.." x penah Dr"...

"saya percaya awak boleh menjadi guru yang baik, awak ada chemistry..semangat dan aura untuk jadi seorang pendidik..pe cita-cita2 awak bibi"

" saya nak jadi seorang pensyarah Dr, insyaALLAH"

" good luck, u can do it, i can see it in you"

dear DR SAN...
terima kasih Dr tuk kata-kata yang bisa menaikkan semangat saya...maklum ler, dah ujung2 sem ni, semangat nak blajaq tu semakin menurun..moga doa dari DR tu dimakbulkan...terima kasih atas teguran dan perkongsian ilmu Dr..saya doakan Dr bahagia...insyaALLAH, saya akan berusaha sehabis daya untuk menjadi seorang pendidik agar dapat mendidik anak bangsa supaya terus maju kehadapan...terima kasih Dr :-)

aku percaya, kalau dah DITAKDIRKAN aku menjadi seorang pendidik...aku terima (alhamdulilah)
tp jika tidak ditakdirkan aku menjadi seorang pendidik..aku terima seadanya..
mungkin aku dilahirkan untuk mendidik gak, tp pada skop @ cara yang lain....

notakakiku:
aku percaya ada dikalangan kawan2 yang pandang serong vs mata kelip2 sambil mulut kumat kamit membaca mungkin jampi ataupun berzikir...tp as usually, i don't care..maybe this time masa aku "kenyang" ngan pujian..moga aku x terlena di makan pujian...amin :-)
next time masa aku plak kebulur ngan pujian, u want pujian, then work hard..show to them u deserved to get pujian...jgn ikut stail aku, aku wat keje semua last minute..hahahaha...

ok la uolsss, take care..nite :-)



No comments:

Post a Comment

luahan hati korunk :-)