Saturday 10 September 2011

jUniOr kU

lapar...lapar...lapar...
sapa2 ada extra mknan x??? nak ckit...(muka x malu..hehehe).

ohhh lupa nak citer pasal one of my junior..( aku dah melalut sbb lapar)
td aku jumpa junior aku..aku x engat umur nyer..maybe around 19 or 20...muda r dr aku..
KAUORG taw x??? tgn nyer ada INAI..wa caya sama lu laaa..aku ingat die saja pakai/ tumpang pakai kak die kawen..tp tu semua DUSTA...rupa2 nyer die dah nikah..
aku terus cakap OMG..kawen muda??? oh NO..NO..NO....
aku x dapat trima knyataan JUNIOR AKU DAH KAWEN...
AKU SEDIH..mcm mana diorg bleh kawen dulu dr aku??? tercabar kewibawaan aku...HOW DARE U kawen awal dr aku????

kawen?? sapa cakap aku x nak kawen...aku adalah org pertama yg akan angkat tangan klau cikgu tanya sapa nak kawen...amboi " gatal mengeleyor" kate org perak...hahaha
tp smpai hari ni aku x de prasaan nak kawen..dan aku x bersedia pon nak menukarkan status aku dr CIK kepada PUAN...dan yg paling utama dan terpenting ialah aku x bersedia tuk menjalankan tggjwb sebagai insan yg bergelar ISTERI..

mcm mana aku nak kawen???

masak pon x pandai...hahaha..aku?? mkn pandai laaa...masak KO :-( 
tp to my LOVELY FUTURE HUSBAND..saya akan pastikan awk merasa air tangan saya
klau x sedap pon x pe..cbb saya wat ikhlas tok awk..nnt sy blaja jd PRO CAM CHEFF WAN dlm memasak erk...campak2 jer dlm kuali, tp rasa nyer mabeles..

nak kawen?? aku nak uruskan diri sendiri pon terkontang-kanting..ni kan plak nak uruskan org lain..waduhhhh ngak bisa dong...mana x nyer, aku..aku pon lipat kain baju pon x kemas lg..lipat ngan x lipat mcm sama jer..hehehe...basuh baju??? ohhh nooo...aku campak jer dlm mesin pas tu my sis akan sidai..kihkihkih...iron baju?? aku lemah klau nak iron dan wat "side"...mesti berlapis-lapis side nyer aku wat..
OMG..klau g umah mak mentua sah2 kne kutuk/perli abis-abisan..

jadi konklusi nyer wat masa skrang aku x bleh kawen lg...
even klau aku dah de calon pon aku akan letakkan syarat..
" u nak kawen ngan i, u kne tggu 4/5 taun lg..huhuhu..klu x nk tggu, u bleh cari gegurl lain"


my mission> dlm tempoh tu mgkin aku dapat perbaiki diri aku dlm sgala aspek sblum bergelar seorg ISTERI

ENJOY
tgk dr pengalaman kengkawan yg dah kawen..NO LIFE after kawen..padahal wktu umur cam aku skrang ni la nak enjoy..lepak2 ngan kawan..ngok wayang2..karoke..pas tu usha-usha yg encem2..
(yg pasti enjoy x over sngat ler..kami golongan perempuan mlyu terakhir..huhuhu)
dah kawen asik ngan dunia kekeluargaan jer..enjoy pon ngan husband ngan family jer..OMG, aku dapat bayangkan jiwa muda aku akan memberontak!!!


aku bukan nak "BANGKANG" kawen muda..aku cuma pikir dr sudut kehidupan aku...mybe org lain dah bersedia..tp bukan aku..tapi 

SEANDAINYA SUDAH TIBA SAAT ALLAH TU SUH AKU KAWEN, SKRANG PON AKU TRIMA NIKAH NYA

KEWANGAN
money..money..money..hahaha..nak isi topup 3 engget  pon mintak kat mak..hahaha..even klau suami aku berkerjaya pon, tanggunggan die dah bertambah..coming soon, kte akan mempunyai cahaya mata..amin :-)

tgjwb awk lg bertambah..

" suami ku, izinkan saya utk bersama membantu awk utk mencari rezeki tuk keluarga kita" 


so far smpai skrang..tu la hujah2 aku tuk diri aku nape aku x nak kawen awal..hahaha...


p/s: tp klau tgk org nak kawen, serius aku jeles tahap gaban..


to MY THE ONLY ONE: aku memohon agar kau permudahkan jodoh ku, rezeki ku serta perjalanan hidup ku..andai dia yg terbaik utk ku,limpahi kami dgn rahmat dan keredhaan  MU..amin

 gedikssss






..

No comments:

Post a Comment

luahan hati korunk :-)