Monday 12 September 2011

misi membalas dendam

holaaaa....
aku sihat jer...malah bertambah gembira disamping keluarga..(ade korunk tnye ker??? hahaha)
tajuk entri aku kali ni ialah "MISI MEMBALAS DENDAM"

hahaha..(gelak jahat)..aku telah melancarkan misi membalas dendam kepada DIRI AKU SENDIRI..
aku mmg sangat2 berpuas hati dgn dendam yg terlerai antara AKU dan AKU...
hari sabtu lepas aku telah g ipoh..follow kkak aku g beli baju..hahaha..kat shopping mall tu telah aku langsaikan sgala-gala nya..hahaha..
aku telah memperabihkan segala wang simpanan yg aku miliki..puas hati aku!!!!
apa yg aku lakukan dgn wang simpanan yg x seberapa tu..hahaha

KASUT
aku telah membeli sepasang kasut wedges setinggi 3 inch...hahaha..ada aku kisah 3 inci...so, skrang aku kne cari sugar dady yg tinggi la..mybe dlm average 175 kot..cbb aku tinggi 169...hehehe..cam biasa kkak aku komen 

" old fesyen nyer kasut"

as usual aku balas

" do i care"
x sabar nak pakai kasut baru..*wink..wink*

SELENDANG

walaupun aku x brape sngat ngan selendang..tp aku beli gak cbb aku rasa menarik dan cantik..lg bertambah cntik klau aku yg pakai..hehehehe..so skrang aku ngah rajin bukak U TUBE tok tgk cara2 pakai selendang..hehehe..awwwwww :-)

TEMAN SETIA@ BUKU

ni yg paling aku suka teramat sangat..aku tlah singgah di kedai buku POPULAR..dan aku terus mghilangkan diri di celah2 rak buku..sbgai mmbalas dendam sbb dah lama x beli buku...aku telah membuat kira dlm sgala aspek..aku telah mencapai 2 buah novel dan tanpa menoleh kebelakang aku terus pergi ke kuanter dan bayar..aku malas nak pikir 2 kali cbb nanti mesti x jadi beli..hahaha...dlm hati berdoa supaya DATIN LIJAH (my mom) x bising..hahaha...wat semak rumah jer kate nyer..OMG my mom..
tp aku de 1 mission..aku nak beli satu buku tu..harga nyer RM 33.90..aku x kesampaian nak beli sbb aku dah amik 2 buku..NOT ENOUGH MONEY!!!!!..


tu jer yg aku beli..abis dah wet simpanan aku..so skrang aku mengharapkan belas ihsan keluarga ku..kihkihkih...ADA SAPA NAK DERMA KAT AKU X???hehehe...
so skrang ni aku kne jimat cermat sbb nak beli buku tu..wahai BUKU TU, kau pasti menjadi milik ku..
aku rasa cam nak beli rak buku la..buku aku berterabur dlm bilik..that y la DATIN asik membebel jer...

selain baca buku melayu..aku join gak kkak aku bc buku english..my sis bnyk koleksi buku english..aku jeles cbb klau aku bc buku english aku akan pastikan ada kamus kat sebelah...sebagai permulaan aku baca buku yg ditulis org rakyat tempatan..buku dr luar aku x sentuk lg cbb english die PRO sngat..susah nak faham...hehehe...

masalah yg menimpa skrang ni ialah..segala barang peribadi aku semakin berkurangan..minyak wangi, pencuci muka, bedak, dan sbgai nya semakin berkurangan..di manakan aku mahu mencari penaja utk membelikan semua ini??? OMG..god help me...

bila pikir2 balik klau aku x beli selendang tu pon x per..aku bleh save bajet ckit..selendang dlm almari tu pon x berpakai/jarang2 pakai..hehehe..tp aku x penah menyesal beli buku..

pengajaran : jgn berbelanja mengikut hawa nafsu...
amik kau skrang dah pening...


No comments:

Post a Comment

luahan hati korunk :-)