Tuesday 6 December 2011

hari ke dua

welkemmm..welkem..to next stage :-)
so hari ni team perak akan jumpa ngan pahang..perhhhhhh dasyat gler :-)
kat cni lerr kisah sedih aku bermula...
klau aku menang ngan pahang..maksud nya team aku dapat g FINAL..(tu pon klau menang)

dan sangat-sangat fight la lawan ngan deme...
memula masa sparuh masa pertama, ktorg tertinggal dalam 4 mata...so sad bro :-)
tp syukur masih ada lagi sisa-sisa semangat perjuangan dalam diri aku nie..
so aku tlah decide tok tukar posisi..dr GD ke GK..cbb GK team aku tu "goyang" ckit...lg pon GS pahang tu player basketball..sumpah cam laki.. hensem + x de bukit brooo :-) (opsss lucah plak..sempat mata aku tgk jap)

so, aku citer ni bukan nak bangga..nak bgtaw aku star :-)
masa aku jadi GK..bnyk kali aku dpt curi bola..tp bila sampai kat tengah court mesti akan kne "prittttt" ngan reff...
what the hell..for the reason
"WA stapping"...."C stapping"..." WD replay"..."GD contact"..aku pelik ngan reff..sebelum ni main..stakat sekali dua kne "prittt" tu biasa ler..ktorg bukan star pon..pemain kampung jer..
ini masa main ngan pahang..pantang pegang bola..mesti kne "pritttt"...
dan aku mula terfikir..adakah reff berat sebelah??? but sapa aku nak pertikaikan keputusan reff...
back to tha game..
so sparuh masa kedua ktorg kejar balik..ktorg sumbat 5 mata berterusan...sampai C dr pahang kne tegur dari reff cbb melambatkan perlawanan..
tapi sayang..ktorg x sempat nak kejar mata yg terakhir supaya sama...ktorg kalah
19-18
aku sangat-sangat sedih...sebab nyer ktorg kejar last minit..dan ktorg kalah 1 mata sahaja...well, as a good player :-) (good ker??)..air mata aku menitis brooo....
so sad :-)
even, our volley ball punyer leader pon cakap

"kome lambat panas..tu yg kejor last minit"
so pas tu semua sedih...yg paling sedih WA cbb die yg bnyk kne "pritttt"...so aku sekejap je sedih nyer..adat pertandingan kalah dan menang...aku sempat tepon my sis (kak lang)..then story kat die..my sis ckp
 " its ok sis,adat pertandingan"
 
then ktorg terus wat cooling down..terus blik bilik cbb ptg ni ada game tuk no 3 dan 4...
game dalam kul 4 ptg..kali ni sampai2 bilik aku terus bukak baju ngan seluar..terus tdow :-)
hahahaha...so juruletih bgtaw ptg kang ktorg akan jumpa balik ngan JOHOR...

so time mkn aku pon bangun..prot aku ngah kriukkk..kriukkk lapar...bayangkan..x de sapa pon yg mandi lg..semua baru bgn tdow..pas tu terus g makan..
eee x senonoh btol la ktorg ni kan????
so pas mkn get ready nak g berjuang wat kali terakhir :-)
sblum get lost dr bilik..ktorg wat meeting dulu...
pesanan yg dapat aku simpul kan..
1. jgn injured :-)
2. play until the "prittt" last....
3.walau pa pe pon...we are a team..
4. jaga mental..diorg ramai penyokong...lupakan penyokong kat luar..main ngan semangat kesukanan...go..go..chayok :-)

pesanan aku tok team aku..
1. misi membalas dendam bagi kekalahan ngan pahang..kte bantai JOHOR habis-habisan...please :-)

so masa main ngan johor..aku sentiasa tersenyum..u know y???

" bola jarang sampai kat tempat aku"...

ktorg menang ngan johor..tapi kali ni more than masa first time jumpa...
20++ berbalas 10--
aku x engat la brape..tp yg aku pasti diorg bawah dari 10 mata
so dengan itu..
secara mutlak nyer..team PERAK dapat no 3...syukur alhamdulilah :-)
then wat cooling down..pas tu terus g tengok futsal..futsal dpt g FINAL..
secara kebetulan, PERAK vs JOHOR...
hahaha...
futsal JOHAN dengan mata 5-3...tahniah broooo....bangga rasa nyer bendera perak berkibar ngan gah nyer :-)
so abis jer tgk futsal..ktorg sepakat ngan dak futsal terus g tgk badminton..diorg pon dapat g FINAL..jumpa ngan UTARA..(ehem..ehem..)
then ktorg JOHAN lg...
then balik bilik..ciap2 cbb mlm ni ada upacara penutup..kihkihkih...
ktorg smpai lambat :-) cam biasa wat muka x bersalah ler :-)
saat yg di tunggu..akhirnya dengan ni diumumkan

"PERAK SBGAI JOHAN KESELURUHAN
"
apa lg terlompat-lompat ler ktorg..dah x engat dunia masa tu..hehehehe...
akhirnya semua atlit mampu tersenyum bangga...
ktorg menang dengan 2 emas dan 1 gangsa...yg paling syok nyer..cbb gangsa dari netball la ktorg diisytiharkan JOHAN KESELURUHAN..cbb nyer wilayah tengah (negeri 9) pon ada 2 emas shja..kihkihkih
then balik terus kemas-kemas barang then balik..
sebelum balik pengumuman telah dibuat..

" insyaALLAH next carnival akan diadakan di SARAWAK"

sumpah klau x de aral melintang aku akan pegi..sapa x nak g SARAWAK..hehehe..naik belon weiiii :-)
 tu la kisah di sepanjang aku g karnival tu...bg korunk mgkin x menarik..bagi aku tu satu kenangan yg sangat bermakna tok aku..
well..again and again..tahniah wat team perak :-)
JUMPA DINNER nnt (big boss wat 1 dinner tok celebrate ktorg)
 
p/s: ketua kontigen sarawak dah "warning manja" kepada kontigen perak supaya x bawak team yg sama tuk karnival di sana nnt..hahahaha...
 
wahhhh aku sngat seronok beb..ni pic tok cuci mata wat kali terakhir sepanjang aku di

KARNIVAL SUKAN BELIA FELCRA KALI KE-2 
SEKOLAH SUKAN BANDAR PENAWAR,JOHOR
 
KAMI LAH JUARA..GAGAH DAN BERSEDIA..


SAAT DU UMUMKAN PERAK JOHAN KESELURUHAN
 
SESI COOLING DOWN YG MENYEKSAKAN..(SENAMAN GILERR)

TEAM NETBALL THE BESHHHH

PUTERI-PUTERI NETBALL

MELENTIK X???

MASA SOKONG TEAM FUTSAL..FIRST DOK TEPI..BILA MENANG MELOMPAT TERKINJA-KINJA..

 3 DARA PINGGITAN

TERBAEKKKKK....

MCM PELARIAN TAK???..NI NAK G TEMPAT FUTSAL :-)

No comments:

Post a Comment

luahan hati korunk :-)