Monday 5 December 2011

KARNIVAL SUKAN

karnival sukan??? yup :-)
so aku telah ke JOHOR utk join karnival sukan belia felcra kali ke-2...masa kali pertama pon aku join..taun 2008 x silap aku..karnival ni diadakan 2 tahun sekali...so aku join NETBALL..perhhh aku memang gila ngan netball nie..kihkihkih...
ok dude..meh cni aku mak citer pasal progress karnival tu..
so hari sbtu 26/11/2011 aku still lagi keje..ktorg akan gerak dr perak kul 9 mlm...aku sempat lg g umah org kenduri (mkn free sapa x nak)..baju-baju semua aku packing dr umah sewa nie..just barang-barang sport je tinggal kat umah...aku smpai umah dlm kul 3 ptg..tetiba tepon aku berbunyi..
juruletih call..dia cakap partner aku x dpt gi..OMG..aku pon glabah tahap anjing laaaa...ye la sapa nak jadi partner ngan aku..sbb nyer bahagian defend mmg x de pemain simpanan..gilaaaa btol !!!!!
so mmg x sempat nak wat per..aku redha je..so mood nak main tinggal 80%.....then my team just tinggal 9/10 player..3/9 player adalah player bidan terjun ( so sory beb, bkn diorg x bleh main..tp???) ....so, engatkan gerak kul 9 mlm..rupanyer2 ada jamuan mkn mlm dulu dan ucapan dr ketua kontigen...(punya la pnjg ucapan nyer)

p/s> dah la aku dtg lmbt..pas tu org ngah sedap2 bg ucapan..aku sedap melantak x tengok kiri kanan...biasa la mkn umah org kenduri mmg x puas + cepat rasa lapar balik..kihkihkih...

so, abis semua ucapan tu dlm kul 10 lebih..then beratur amik kasut, baju, sweater n  sgala barang org bg sponser ler..hahahaha..sngat-sangat dan tersangatlah giler..ktorg dak netball deme bg saiz kasut 8/9/10..ko engat kaki ktorg ni kaki gajah???? so, ktorg x amik..ktorg suh pakcik tu tukar saiz 4/5/6...hahahaha...

then setelah perbincangan dibuat diantara ketua pasukan dan juruletih...akhirnya kami sepakat tuk naik van..hahaha..bukan nyer apa..letih nak naik bas nie..share plak ngan team futsal, badminton ngan bola tanpar...
letih share ngan dak laki nie...naik van kami FREE + FREEDOM..hahahaha...dr perak cuma ada 6 org jer..baki lagi amik kat HENTIAN JEJANTAS SUNGAI BULOH..
ktorg team netball hangin taw ngan jejaka-jejaka tampan (tampan ker???) yg naik bas...
pantang nampak sudu ngan garpu bersilang + umah kecik..mesti nak berenti...
klau sepanjang perjalanan tu ada 100 papan tanda  sudu ngan garpu bersilang + umah kecik..100 kali la alamat nyer berenti...
bukan deme nak mkn @ kencing..deme nak menghembus..hembus..hembus..hembus...
aku hembus bebeno kang baru deme taw..hahahaha...

so ktorg smpai kat KOTA TINGGI dalam kul 8 pagi..engat nak terus check in kat 

Sekolah Sukan Tunku Mahkota Ismail

 tp ktorg x bleh masuk lagi/ check in lagi..di kesempatan yg ada..ktorg telah mengorat abg drebar van tok bwk ktorg g tepi laut..x silap PANTAI DESARU...sngat2 cantik dan terbaik :-)
drebar bus pon follow ktorg..eeee rimassss la klau semua org nak follow nie..kihkihkih

then lepak2 cna jap..juru letih pon call bgtaw dah bleh check in kat sekolah tu...sampai-sampai juruletih dah settle kan semua pendaftaran masuk..ktorg just angkat beg masing2 ngan peralatan laa...

paling syok..berebut-rebut nak dok katil mana..hahahaha..bilik hostel ada air-cond beb..terbaekkkk....

so ptg dlm kul 5 ptg, ktorg turun court..nak JAMPI-JAMPI mana yg patut..hahahaha..x de la..x main la jampi2 nie..main ngan semangat kesukanan la beb :-)
ni la first time team netball perak berkumpul dan berlatih bersama..( sblum ni x de latihan pon)...ktorg training dlm 2 jam jer..pas tu naik atas terus mkm malam....
makan malam terbaekkk....sangat-sangat sedap ;-)
mlm tu ktorg susun strategy...cehhhh mcm hebat je strategy nyer..padahal nyembang + ngumpat yg bnyk..kahkahkah..

so team aku masuk kumpulan A
sapa lg dlm kumpulan A???


KEDAH

JOHOR

SARAWAK

PERAK

apa lagi...pas penat ngumpat2..ktorg pon zzzzzzz ngan nyenyak nyer :-)

ni masa ngah training jap ptg tu...
ngan BURN masa kat pantai

mengediksss jap

dah mcm coach je aku nie..siap cekak pinggang :-)

so, aku smbung hari pertama aku kat next entri...

 

p/s> aku ada rahsia nak bgtaw...sehingga sebelum check in..ktorg semua atlit x mandi taw :-)....ciap g jalan2 kat pantai..brekfest...tp paling syok sorang pon x mandi lg..hihihihi 


No comments:

Post a Comment

luahan hati korunk :-)