Wednesday 7 December 2011

hari ketiga (wujud ker)

so..aku bertolak dari JOHOR ke PERAK pada malam tu gak..
ktorg drop kan 3 player kat bus station kat area KL (aku x taw nama bus station tu)..i bukan org KL..
first aku nak cakap...

" i lap u abg drebar"
aku story/ sembang-sembang ngan abg drebar tu..(nama nyer pon aku x taw..hehehe)...so aku bgtaw la..selama aku umur 21 taun ni aku x penah smpai kat KLCC (sob..sob..sob)..dulu masa aku form4 ada la aku smpai ISETAN..tp masa tu aku bodoh lagi pasal KLCC nie..aku pon dah lupa cam mana rupa ISETAN tu...hehehe
thank to abg drebar sebab sempat bwk aku tgk KLCC seawal kul 5 pagi..aku tersangat lah teruja :-)
walaupon ngan muka "sememeh" + "air liur basi meleleh" + "taik mata" + muka baru bgn tdow....tp abg tu tetap x rasa malu nak bawak aku g kat KLCC...
walau pon cuma 5 minit jer..tapi at least aku penah jejak kaki kat bawah KLCC tu....

mgkin ramai cakap aku kolot @ kesian..tp aku x kisah pon..lantak ler korunk nak cakap per pon..do i care???
before this aku penah ajak someone tok g KLCC..masa tu aku ada game kat UM..dak tu pon dtg dr area u gak..tp apakan daya..x de rezeki :-)
tp aku masih berharap dapat g KLCC..aku nak dok kat dlm KLCC tu smpai pengsan :-)


hehehe...sangat-sangat dan tersangat teruja..thank u abg drebar :-) 
then aku sampai kat my hometown dlm kul 9 pagi :-)
yg paling sedih teramat sngat..umah aku berkunci..x de sapa pon kat umah...nak taw mana menghilang mak ngan family aku???

mereka sedang berseronok di GENTING HIGHLAND KOTA KERIANGAN



tp deme balik ari ni gak..mybe ptg smpai..so aku amik keputusan tok  lepak umah kkak aku kat KG GAJAH..aku pon tepon la suami kkak aku..

" punk kunci umah ada??? org lepak sana" (husband kkak aku keje)

kkak aku pon g gak genting tu..laki die x pegi..so aku pon amik kesempatan tok cuci baju ngan kasut ngan segala bagai yg kotor...then dalam kul  11 pg tu kkak aku call...


" adik amik ktorg kat genting..punk demam x bleh amik ler..mak nak balik..die dah bising2"


so ngan keadaan yg penat dan letih ( x sama ker penat ngan letih)..aku pon naik la kete "kancil" azimat kkak aku patah balik changkat lada (amik kawan wat teman takot ngantok)..dalam kul 1 ktorg gerak ke genting...
umah kkak aku kat batang kali (bawah genting)
kkak aku pesan suh naik highway..aku pon naik la highway kat TAPAH-TG MALIM

sampai umah kkak aku dlm kul 430 ptg..hahaha 
p/s> biasa la kancil..takat 100 km/h  jer bleh pegi..tp syukur aku selamat smpai :-)


smpai2 aku sempat minum air seteguk dua..aku terus ajak anak buah aku mandi kolam air panas..mmg terbaekk...aku janji ngan mak aku kte gerak dlm kul 6.30 ptg :-)
masa rendam dalam air panas tu..mmg aku 


NYAMAN + TENANG+RILEK+ DAMAI


aku lupakan segala tekanan kerja..masalah peribadi dan masalah negara...

paling syok sakit-sakit sengal-sengal lenguh-lenguh badan aku semua hilang :-)



udah le x bawak baju spare..aku rembat jer kkak ngan abg ipar aku nyer baju ngan suar :-)


so dlm kul 6.30 aku dah get ready nak balik..sayang seribu kali sayang :-)
kete kancil azimat tu tetiba aku tgk berasap :-)

hahaha..aku pon patah ler balik..then ktorg amik keputusan tok tdow kat umah kkak aku mlm tu..
yehaaaaa..esok aku keje kot :-)
p/s> aku refill minyak itam kete tu (leaking ckit)..masa isi minyak tertumpah..tu yg bila enjin panas kuar asap :-)
so ngan semangat kental nyer..malam tu aku ngan yg lain telah naik ke puncak GENTING KOTA KERIANGAN :-)


hahaha..wa caya sama lu..aku drive sendiri kete wira abg ipar aku..dah la manual plak tu :-)


taun lepas aku bawak..2 kali mati enjin (memalukan jer)
kali ni aku bawak naik..mmg terbaekkkkkkk....x mati enjin langsung...tapi masa turun tayar cam hangit ckit :-)
so sory bro..

then main + enjoy + beli coklat (aku suka beli coklat kat cni)..sedap dan mahal :-)
dalam kul 1 pagi ktorg pon turun lerr...sampai2 umah kkak aku..aku terus 

"kebabommmmmm..tdow x engat dunia"
 
then pagi-pagi aku bangun aku sms my lovely PROJECT MANAGER...
" BOS SAYA MC TODAY..GOT A FEVER"...
sumpah aku kaki gebang :-)

bos aku balas per ??
" OK..NOTED"
hahaha....
so dlm kul 11 pagi aku pon gerak la balik PERAK ngan kancil azimat kkak aku tu..selamat sampai kat umah dalam kul 2 ptg :-)

then aku pon smbung tdow..esok keje :-)
 
tu la perjalanan hidup aku yg complicated dan x terurus nyer :-)
then hari yg mendatang aku tempuhi mcm biasa...hahahaha

p/s> sebenar nya aku x engat baju yg aku basuh kat umah kkak aku smpai la bila satu pagi aku nak ciap2 g keje..aku x de t-shirt yg nak pakai :-)

* kesan daripada minum sup semut yg bnyk..aku telah jadi seorg yg pelupa....








No comments:

Post a Comment

luahan hati korunk :-)