Tuesday 6 December 2011

hari pertama

yehaaaaa..bermula la story aku tuk hari pertama di SEKOLAH SUKAN BANDAR PENAWAR, JOHOR :-)

bangun seawal kul 5.30 pagi..aku kejutkan semua org then aku sambung tidow balik..hahaha ( kejam x???)
p/s: aku pikir bilik air penuh...padahal aku yg sejuk nak mandi awal..hohoho...

mandi+ solat+ ciap2+ touch up+ get ready to brekfest...
menu??? sprti biasa..terbaekkk....mcm2 ada :-)
so juruletih pesan!!!!
" jgn mkn benda berat nnt lambat nak hadam"
tp ada aku kisah??? prot dah nyanyi lagu dangdut..kihkihkih..
aku mkn nasi impit + kuah kacang+lontong (btol ke aku eja nie?)+ roti sapu kaya + bubur nasi+sup ayam...+ buah...

akhir nya aku tersandar kekenyangan mcm ular sawa :-)
around 7.30 ktorg gerak g ASTAKA..biasa ler, ucapan perasmian...paling syok..team perak paling HOTSSSS...dari atas hingga ke bawah..cantekkkkk (barang sponser kate kan )..negeri lain biasa2 jer..diorg just pakai baju sama jer..
ayat blagak:

"ktorg de topi..ktorg de sweater..ktorg de seluar sama..ktorg de kasut sama...korunk de???korunk x de"

hahaha (sory i nak blagak jap)

then pas abis jer perasmian tu..seperti biasa semua org bergerak ke tempat perlawanan masing-masing ler...aku ngan team lepak lagi kat kwsn ASTAKA tu..sibuk g toilet..biasa ler...pagi-pagi saham mmg naik :-)
semua sibuk tukar seluar..berat giler seluar sponser tu..aku la org pertama yg x nak pakai seluar tu masa main..so, aku telah tukar pada seluar cheetah aku yg telah koyak dilutut..hehehe

p/s: biasa la otai..sebenar nya aku selesa pakai seluar tu..lantak la org nak kutuk...ada aku kisah???dan jangan riso..koyak nyer x besor mana pon..

pas settle sesi tukar seluar dan saham naik..ktorg cepat2 g kat court..maklum ler ktorg ni team pertama yg main..sampai2 terus panaskan badan...
tengah elok wat regangan kat bahagian tangan..pengadil pangil tok main..semua pakat kelam kabut ler :-)
pas taklimat  ckit..sempat gak team partner pesan..
 
"jgn injured, kte x de spare"
nak taw aku jumpa negeri mana????
hahahaha..jawapan nyer aku jumpa NEGERI KEDAH :-)

aku dah warning awal-awal dah team aku..x kira walau apa pon terjadi..kte kena bantai kedah cukup-cukup..
adakah ayat aku berunsurkan kejam????
so sory..smpai partner2 aku semua terkejut...ye la, sblum ni aku selalu ckp..
" kte main sehabis baik"..tp kali ni aku ckp cam tu..siap warning lagi..hahahaha

so..main punyer main..punyer main..ktorg MENANG :-) syukur alhamdulilah..
nak taw brape ktorg menang???

27-3
 
nak taw nape aku suh bantai kedah abis-abisan???
ianya sebab KO..sebab KO dtg dari KEDAH..sebab KO adalah warga KEDAH..dan sebab ko adalah ANAK JATI KEDAH... 
bukan aku benci pada kedah dan warga nyer..tp mungkin ini cara tok aku lepaskan kekecewaan aku pada ko yg asal dari kedah..dan sumpah aku memang lega :-)

attention: 3 mata tu pon cbb aku careless...
tp aku still lagi bleh salam ngan pemain kedah..even diorg nyer juruletih ngan pengurus pon aku g salam.
.(baik x aku??)
hahaha...so kat cni aku nak minta maaf pada semua player + warga kedah...
mmg aku rasa aku kejam..cbb balas dendam pada bukan org yg salah..aku minta maaf..sat g nanti kalau aku g holiday ke kedah..hangpa jgn balun aku plak..cuak aku :-)

hehehe..
so ktorg rehat dlm 30 minit..pas tu game ngan JOHOR...
main ngan johor memang dapat sakit MENTAL..penyokong deme kiri kanan atas bawah gelanggang..punya la phyco aku main..tapi aku ilex lagi..sebab aku penah main lg teruk dari situasi nie...
then ktorg menang ngan johor 

19-11

so ktorg nyer game bagi sesi pagi dah abis..ptg plak ada game kul 4.30 ptg..so, terus g makan ngan badan busuk-busuk tu..then naik bilik zzzzzzzz...kul 2 bangun mandi + solat..ciap2 turun padang..dlm kul 3.30 kot..aku pon x pasti sngat...
sampai-sampai terus wat warm up..biasa ler udah tidow bagai x engat dunia..masa wat warm up pon aku bleh menguap lagi..ayoyoyo....
so last game ni main ngan SARAWAK....
ni la paling kelakar sekali..hahahaha...
memula start game SARAWAK bleh leeding ngan 3-0...pas tu aku ngan team aku semua cam pelik..
"aikkkk ktorg ni dah buang tebiat ke pon"
then baru semua org tersedar dari alam mimpi masing-masing dan terus berusaha ngan sehabis daya tuk menang game nie..akhirnya 3 mata tuk SARAWAK tu kekal sehingga akhir perlawanan..hehehehe
ktorg menang ngan sarawak 

20++ berbalas 3 
( aku x engat brape mata nyer..hehehe)

so berbekal kan menang tanpa kalah telah melayakkan TEAM PERAK sbg JOHAN KUMPULAN...
ptg tu..makan malam kul 6.30 ptg..naik atas mandi +solat+ lepak2..
dalam kul 9.00 mlm..ktorg turun kat kolam renang..tgk acara BAKAT SUARA (karoke lerrr)
 2 wakil PERAK dapat g FINAL..congratulation :-)
tp sayang diorg x menang..x pe la..at least dapat g final :-)
suara diorg memang TERBAEKKKK.....suara aku cam katak puru :-)

balik+ zzzzzzzz
p/s> dapat taw esok aku lawan ngan pahang..so continue kat next entri..ni gambar wat cuci mata :-)

bila aku dah cekak pinggang tu tanda nyer ada nama org yg aku akan JERIT...

org sibuk bagi ucapan perasmian kat depan..ktorg sibuk tgkp gmbor kat blakang..huhuhu

kebosanan+ keletihan melanda masa dengo  BAKAT SUARA :-)

ni la muka2 atlit perak yg sedap bergoyang masa wakil perak nyanyi lagu GOYANG INUL :-)
terbaekkkk.. dan sempoiiiiiiiii....


bersama ketua kontigen dan org besar felcra negeri perak..
wlupon dah tua..tp deme OTAI + GILA2 :-)


masa ngah khusyuk dengo BAKAT SUARA..


No comments:

Post a Comment

luahan hati korunk :-)