Friday 9 December 2011

soalan SPM sesi december 2011

1 - lagu yang anda dengar hari ini?

ari ni bukak SURIA FM..muak dah dengor lagu nie..letih + mengantok...x de lagu lain ke deme nak bg pendengar dengor..

"HAFIZ + ADIRA = OMBAK RINDU"

lagu ni x bleh dengor slalu..jemu :-)...but nice song...lyric lagu yg aku suka

Tuhan tolong lembutkan hati dia 
Untuk terima ku seadanya
amin :-)


2 - movie yang paling best pernah anda tonton?

 ntah laa..tapi aku suka sngat filem hindustan "kabhi kkushi kabhi gham"..meleleh :-)
x penah jemu tgk citer tu..klau melayu aku suka "syurga cinta" dan yg terbaru aku suka "ombak rindu"..citer org putih??? aku suka tgk cerita investigation cam "bond"...aku x layan sngat citer jiwang2 nie..tp skali aku layan, jgn tanya nape aku meleleh..
p/s> aku penah sob..sob..sob kat pawagam masa tgk syurga cinta..balik kene bahan ngan dak umah sewa..perhhhh muka ganas..hati jiwa kacau beb...

3 - benda yang selalu anda buat sebelom tido?
suka berangan..paling syok klau berangan kawen ngan anak raja :-)
4 - benda yang anda buat bila sorang sorang?
hate alone!!!
 
5 - status anda? relationship anda?
single but not available..hehehe..sbb hati aku milik someone wlaupun org tu x penah menerima nya :-)
6 - tiga perangai burok anda?
suka praktis suara aku yg sedap ala-ala ziana zain ni  dlm bilik air..hahaha..pas makan suka terus baring..(mana la badan x naik)
suka sendawa cam ular sawa pas mkn klau x minum air masak..
p/s> cam mana bunyi ular sawa sendawa erk..stupid!!!! 
 
7 - tiga perangai baek anda?

perangai baik??? asal mintak 3 jer??? ckit sngat tu..hahahaha...bnyk sangat perangai baek aku..
" masuk bakul angkat sendiri"..hehehehe..ntah ler, x de pe kot yg baek nyer kat aku nie..yg buruk jer aku nmpk..hehehehe 
 
8 - pergaduhan paling terok yang pernah anda alami?

aku penah gaduh ngan besfriend aku masa tingkatan 3..tp syukur ktorg masih lg berkawan rapat sehingga hari nie..biasa ler adat perhubungan..sentiasa diuji :-)
 
9 - perasaan anda hari ni?

sangat-sangat bosan ngan keadaan sekeliling..dan tersangat2 rindu ngan umah kat kg..mlm td ngan mlm ni aku tdow umah sewa..hurmmm..i hate to sleep here..i miss my home sweet home :-)
 
10- gadjet paling anda mau sekarang?

so sory beb..aku x brape sangat dlm gajet2 nie.. bkn x minat..aku biasa-biasa jer :-)
 
11 - gadjet yang anda ada?
henpon (yg tggl nk rosak jer) ngan laptop (yg skrin nyer dah gegar cam cipan)..huhhhh....
 
12 - apa yang ada dalam beg mekap anda?
make up pon jarang-jarang..klau make up pon pinjam kkak aku nyer barang :-)
i hate plastik..but i love natural beauty :-)
 
13 - apa yang ada dalam beg duit anda?

duit yg aku slalu spare RM10, ic, lesen, kad bank,gmbr ukuran pasport.. gmbr DIA yg berasal dr KEDAH..i hate kedah!!!!
 
14 - perkara menarik yang anda lakukan hari ini?

x de apa pon yg menarik..keje..keje...keje...
 
15 - kalau dapat RM1juta, apa yang anda buat dengan duit itu? 

syukur pada rezeki TUHAN..amin :-)
..aku akan cepat2 g beli kereta SATRIA NEO satu..cashand carry :-)
then aku sedekahkan pada insan yg memerlukan nya..even aku x tolong bnyk..sedikit pon x per..sharing is caring :-)
then aku bagi kat mak aku baki wet tu..sbb aku x perlukan banyak wet andai itu bleh wat aku "sesat" ngan nikmat yg allah bg..


16 - guru sekolah anda yang paling anda suka?
bnyk sngat ckgu yg aku suka..cikgu rahim, cikgu syikin, cikgu gayah, bnyk la cikgu yg aku suka..sbb aku x suka " blacklist" cikgu..nnt mcm mana ilmu nak lekat...tp aku paling syok ngan cikgu asmah..die la yg jaga aku dlm bidang sport :-)..dr seorg yg lembik kepada seorg yg kental :-)..TQ kpd semua cikgu2 aku dulu..love u all :-)
 
17 - gambar bilik idaman anda?

x kisah ler..janji sedap mata aku memandang :-)...eleh kat umah aku, warna kayu papan jer..aku lena je zzzz...hahahaha
 
18 - benda paling mahal yang anda pernah beli dengan duit sendiri?

henpon ngan laptop..mahal ker??? mahal la sbb aku terpaksa ikat perot nak beli benda nie..hehehehe
 
19 - jenis manusia yang menarik perhatian anda?

manusia yg lain @ pelik pada pandangan aku..akan kuar lah komen2 manis + pedas dr mulut aku yg x de insurance nie..hehehe..
 
20 - benda yang anda wajib bawak bila keluar rumah?
henpon ngan purse..

21 - tarikh tarikh penting dalam hidop anda?

even besday aku pon kekadang aku lupa..ni kan plak tarikh lain..ntah ler :-)
22 - dream wedding?

aku selalu cakap ngan mak  dan kkak aku cam nie 

" adik nnt kawen ngan anak tok imam..mlm ni angkat nikah, pas tu wat kenduri doa selamat ckit..esok nyer dah x de pape.."
jimat kan??? heheheeeee


23 - tempat yang paling anda gemari untuk makan?

 x kisah ler..janji halal. bersih dan berpatutan harga nyer..tp klau mahal ckit tp mkanan terbaekkk aku x kisah pon..jgn harga mahal tp makanan cam tepi jalan..mmg kne sumpah ler kedai tu jawab nyer :-)

24 - makna disebalik link blog anda?

aku suka kete satria neo..so aku letak ler NEO...lara tu sempena ehemmm..ehem...ada ler..mana bleh bgtaw ;-)...cuba korunk bukak kamus dewan bahasa dan pustaka..then find the meaning of LARA...
 
25 - 15 fakta tentang anda ? 

x de pon fakta yg menarik..aku hidup cam org lain..biasa jer..x hot mana pon :-)
so aku suka makan..suka menyanyi (tp aku sedor sore aku x cdap..ada aku kisah)..
then aku suka makan cheese cake..seminggu sekali mesti  la muka aku akan terpacak depan kedai kek nak beli cheese cake..hahahaha...aku x suka bergaya-gaya ngan make up2 nie..klau x de event, mmg aku kuar x pakai make up pa pe pon..letihhhh nak make up2 nie..ntah la tu jer kot fakta yg aku bleh bgtaw..hahaha..

 
26 - makanan dan minuman kegemaran anda?

aku suka makan tomyam ngan laksa..pas tu aku giler air teh o ais laici..hahaha
tp yg sebenar nyer aku makan pa pe pon x heran..semua aku bedal..tp yg halal jer laa..aku pantang mkn ketam..alergik gatal-gatal (owner nyer pon gatal..hahaha)...tp sometimes klau dah teringin sangat aku telan gak..pas tu siap jer duit nak g klinik mintak cucuk..(aku benci jarum..huh!!!!)

 
27 - hobi anda?

membaca..x kisah ler magazine, novel, article or whatever..but i love reading :-)
cbb org yg kurang membaca..adalah org yg rugi...

28 - siapa anda 10 tahun akan datang?

aku berharap aku akan jadi insan yg berjaya didalam kerjaya..kehidupan dan hamba ALLAH yg sebaik mungkin..dan aku ingin menjadi seorang isteri yg sehebat AISYAH dan menjadi seorg ibu yg hebat seperti mak aku..love u mom :-)

satu cerita yg aku nak bgtaw..mlm td tgh aku sedap2 tdow..tetiba ada bintang kecik gigit kat blakang aku..pas tu terus gatal satu badan..habis naek ruam-ruam gatal...aku x taw nak tepon sapa..wktu tu dah dekat kul 2 pagi..nak tepon kat kg, sat g darah tinggi mak aku naek plak..nak g klinik plak, sapa nak tlong bwk kan..sat g aku bukan pagang stering kete..aku sibuk nak mengaru..silap2 ari bulan GOL plak..hehehe
then x taw nak tepon sapa..dan aku rasa aku telah wat satu kesilapan besor dengan menelefon MAT..what the stupid action yg aku telah amik..aku sngat2 malu ngan tindakan aku...sebab aku dah janji ngan diri aku..then pas tepon boleh plak aku senyap???? gilerrrr btol..pas tu terus aku nangis..aku nangis bukan cbb MAT..aku nangis sebab aku dah x tahan gatal-gatal kat badan aku..
p/s> dear MAT, so sory cbb tepon..aku x taw nak tepon sapa..nak bgtaw badan aku kne ruam-ruam gatal..so sory, it will never happen again...

klau korunk nak taw..ni la first time aku kne ruam-ruam gatal yg kritikal...pagi ni aku g kerja pon masih tergaru-garu..jap g aku nak g klinik..hope x kne cucuk ler...

mutiara kata tuk kali nie

tidak seorang pon yg memahami hati dan perasaan ku
kerna cinta kamu..ku jadi begini
kerna sayang kamu..ku telan semua
betapa hebatnya kau dihati ini..

No comments:

Post a Comment

luahan hati korunk :-)