Tuesday 3 January 2012

2011

salam sayunk tok insan-insan di luar sana...


AZAM 2011..
wujud ker??? aku pon lupa dah pe azam aku..tercapai or tidak pon aku x pasti...
tp setiap tahun ada satu azam aku yg x kan berubah..till the end of  my time

BERUSAHA TUK MENJADI HAMBA ALLAH YG SEMPURNA

dan azam ni x penah tercapai..malah kekadang terkubur di tepian..:-(
sometimes, keinsafan datang menjengukkan diri..tp surely aku sering mengabaikannya..
 kekadang bukan x de kesedaran, tp hati+ aku buta tok mengakui nya...
kekadang aku sedar kesilapan aku terhadap NYA..tp aku ego tuk mengaku nye..
kekadang aku malu ngan NYA, tp aku segan tuk memohon maaf
kekadang aku sedar dosa ku kepadaNYA, tp aku selalu wat x tahu jer
kekadang aku tahu kewujudan NYA, tp aku alpa ngan kehidupan dunia
dan 
aku taw tanggungjawab aku kepadaNYA, tp aku culas dalam melaksanakan nya..

hurmmmm ntah laaa...tp yg aku pasti setiap nafas aku nie, aku x penah lupa siapa DIA :-)

ya ALLAH, kau tetaplah IMAN di hatiku ini, semoga kelak matiku dalam penuh keimanan :-)
 AMIN :-)

AZAM 2012

so cam biasa aku pon x taw pe azam aku..sebenar nya pada pandangan aku, cehhhh pandai ke aku bg pandangan???
aku nyer stail, perhhh ada stail plak..hehehehe
setiap hari aku akan bangun ngan azam dan semangat yg baru..so aku x set pada setiap awal taun jer, but everyday :-)
dan memang konfem aku nyer azam x se power org lain :-)

but someone said to me> if u r dont have any "azam" u like a looser..
cirit ayam die, die engat azam die bagus sngat ker?? letak azam tinggi-tinggi..nnt klau x mencapai matlamat, baru le panggil looserrrr...tp klau dah berusaha sehabis daya, tp x capai gak, tu semua keje TUHAN :-)

baik ada azam yg "biasa-biasa + low profile" tp bila mencapai matlamat, kamoo akan rasa satu kepuasan :-)
aku bg cth :
bgn pagi cuba tanamkan azam @ matlamat..
"ari ni aku nak sembahyang penuh 5 waktu, klau x penuh denda rm5.00 tok satu wktu"

so, even bende tu kecik, tp bila kita berjaya wat full solat, mesti kita rasa best + syok..

p/s> aku taw solat tu wajib..x boleh nak main denda-denda 5 engget nie..tp ni gak salah satu cara tok mengajak + melatih diri yg sangat-sangat dan teramat sangat LIAT nak solat..
DITUJU KHAS TOK DIRI AKU SENDIRI..
malu nyer :-)

ok :-)

tp aku x heran pon klau korunk semua nak ada azam yg hebat..depend pada diri masing-masing :-)
semua org taw kemampuan diri masing-masing...
so, aku x de la sehebat korunk semua...
tp aku akan cuba tok perbaiki diri aku di dunia dan di akhirat sana :-)











HEPY NEW YEAR 2012



No comments:

Post a Comment

luahan hati korunk :-)