Friday 6 January 2012

JanuAri

assalamualaikum :-)
dan salam sejahtera kepada insan-insan yg sedang menerjah blog aku yg aku rasa hodoh dan x menarik nie..hehehehe...
ok skrang kita berada di bulan januari @ aku lebih suka panggil bulan 1...
ini adalah bulan kepada penentu segala harapan+impian+cita+matlamat dan bermacam-macam jua..hehehe..
sebenar nya semua bulan sama jer..hehehehe..mybe bulan ni special ckit bg aku cbb bulan ni bulan yg penuh dengan debaran :-)
doakan yg terbaek tok aku dan kita semua..amin :-)

td aku g ronda-ronda kat fb, aku jumpa satu fb yg aku sendiri sakit hati bila tgk nyer..hahahaha...
gatal tangan sangat tgk fb org wat per, pas tu tanggung la sendiri sakit hati..padan muka aku!!!!
x pe la, benda dah lepas..jd kan semua tu sebagai kenangan + pedoman :-)
 p/s> aku dah redha ngan ketentuan ILAHI..jodoh pertemuan +ajal maut ditangan TUHAN

dengar cni wahai boy-boy yg encem dan kaya-kaya diluar sana...aku dah x taw nak cakap lagu mana dah ngan korunk semua..hehehe..aku skrang x de nak pikir "asmaradana" or "kawen" lg..so, x yah la nak cucuk jarum + bermanis mulut + muka..sbb aku mmg dah siapkan perisai yg paling hebat tok menahan segala kata2 cinta dr korunk semua..ok :-)
aku bukan demand or jual mahal.. (jual mahal tu ada ler ckit..hehehe)..tp i have mmy own reason erk....dah la, pergi la jual ayat2 cinta korunk pada yg sudi...skrang masa utk fokus pada impian dan kerjaya!!!!

ok..skrang aku tengah ada masalah besar :-(
aku x dapat pastikan kemana hilang nyer duit gaji aku tanpa aku sedari..
p/s> ini bukan bermakna wet aku telah dicuri..tetapi aku telah membelanjakan nya tanpa aku sedari...
sehingga ke hari ni, aku masih lg tidak mampu tuk menyimpan!!!!

jadi starting from this month aku akan pasti kan wang keluar dan masuk akan di sah kan dahulu...

korunk tgk dulu bajet aku..
1) surat cinta PTPTN akan smpai bulan 1 ni kot..so aku akan spent money tuk bayar hutang :-)
2) perbelanjaan keluarga + aku sendiri + sewa umah + hutang-hutang "peribadi"
3) aku nak saving tok beli kete @ rumah (jom kumpul harta)
4) rest of the money, aku wat saving :-)
5) wet OT + BONUS = kita enjoy :-)
so klau aku nak enjoy lebih ckit kene OT kuat ckit..hehehehe...

ntah laa..duit mmg x penah cukup..ehhh silappppp..sebenar nya duit sentiasa cukup, cuma kita yg x pandai nak bajet :-(

ok laa..klau aku degree holder mesti gaji aku up lagi..tp x per, gaji skrang pon dah cukup baik tok aku yg fresh graduate and without experience..

ok la..nnt lama-lama pandai la aku nak adjust in out wet aku..skrang ni ngah lembap ckit :-)

esok akan diadakan gotong royong besar-besaran kat site nie..hahaha...
projek manager pindah bilik ofis..so, aku nyer status masih lg tergantung..follow PM @ tidak...harap-harap x ikot ler..klau ikot "letih" aku nak layan kerenah org tua tu..biasa le keje ngan org cina..tp kerja memang tip-top ler..displin + sharp tu x dapat nak dinafikan..
so, doakan aku stay kat ofis aku yg buruk ni, drpd aku ikot PM masuk bilik ofis yg baru wat kt depan ni jer..klau die jerit nama aku pon sure aku akan dengar...
dan yg aku tgk PM nie, klau aku kuar "ngelat" atau g toilet..kecoh semacam cari nyer..pantang tgk aku ilang depan biji mata...aku korek biji mata nnt baru taw!!!
p/s> yg pasti aku ngan PM x de scandal erk...

cukup dulu takat ni entry aku..anything just call me :-)

k daaa....

aku cadang next entri aku nak bgtaw siapakah lelaki yg bertuah kerana memiliki hati aku :-)...
tgguuuuuuuu..
renung renungkan, selamat beramal :-)

No comments:

Post a Comment

luahan hati korunk :-)