Thursday 5 January 2012

look at urself first :-)

assalamualaikum w.b.t
jawab jgn x jawab..dosa klau x jawab..hehehehe...
ok setelah membosankan diri ngan melayari internet..aku pon x taw nak wat pe dah..kihkihkihkih....
semalam aku busy giler..ari ni aku lepak + rilexxx jer..fuhhhh bertenang :-)
aku pon x taw mana g project manager aku..seharian semalam ktorg busy, bos x kan amik cuti kot ari nie???this is unfair!!!!!!
ok laa..sebenar nya aku tertarik ngan kontroversi yg sedang hangat diperkatakan..hehehe..tentang seorang anak gadis yang bijak di luar negara sana :-)
so aku rasa korunk mesti taw kan..klau x taw, wat je la macam tahu..hehehe

tp yg sebenarnya aku bukan nak komen +kondem + mengkritik die..aku bukan pandai pon nak jugde org..
even aku bukan nak citer pasal die..aku rasa aku x cukup lagi ilmu didada tuk komen2 pasal  hidup org lain..tp klau korunk suh aku komen tentang pemakaian, makanan, lagu,service ke..aku boleh le bagi ckit pendapat..tp tuk komen tentang kehidupan seseorg..aku x reti + aku x nak..cbb citer panjang tentang org lain..tup-tup kene kat batang idung sendiri..nak hambik kau..berdiam lagi baik dari berkata-kata tentang yg lagha :-)

bagi aku:

selagi die taw apa yg die wat..dan die taw akan sebab dan akibatnya..lantak la die nak wat pe pon..asalkan die bahagia..

tp sehingga saat dan tika ni aku bersyukur sbb ALLAH masih bersama dan sayang aku..syukur alhamdulilah :-)

aku doakan die taw apa tanggungjawab die dan tugas die sebagai hamba ALLAH di dunia ni..aku doakan yg terbaik tuk aku, die dan semua umat islam kat dunia nie..amin :-)

mesti akan timbul kat pale otak korunk yg berfikir tentang post aku yg ini tentang persoalan ni:

'ko mcm x ambik taw je pasal die, padahal 1 negara,1 bangsa,  dan most important 1 AGAMA"
dengar sini sekalian makhluk di dunia ni,beta bertitah..perhhhh rasa cam raja bersiong plak..hehehe
ok listen to me..sapa cakap aku x amik berat pasal die??? korunk de bukti???

cam aku cakap..selagi die sedar sebab dan akibatnya..lantak ler die..faham??
dan sebagai saudara seagama die..aku masih x layak nak bg tazkirah agama kat die..iman kat dada pon ciput..dan aku rasa berjuta org lg yg layak tok bagi tazkirah kat die...
cukup aku titipkan secebis doa utk kebahagian kita semua :-)
tu pon one of the way to show that we are concern :-)

ok laa..x yah nak entri panjang bagai..but people outside there, please look at urself before korunk nak hentam or kondem someone..jgn cakap hot + meletup-letup je taw nyer..tengok diri masing-masing ok :-)
good boy and good gurl...

ok aku close kaunter pasal "die"

next: sekolah dah bukak, so semangat kembali ke sekolah tu mesti membuak-buak kan???klau aku dulu..kul 5.30 pagi dah bangun..sebelum kul 7 dah smpai sekolah..
p/s> tp tu masa mula-mula sekolah bukak ler..hehehe..masa tu semangat ngah berkobar-kobar :-)
hehehe...so my sister (mak ngah) die kelihatan semangat jer nak kembali ke sekolah...tp serius koleksi baju nyer semakin bertambah..dengan alasan..TAHUN BARU BAJU PON BARU :-)
tp aku x heran pon cbb bukan wet aku yg kuar..wet laki die..hehehehe...dan sometime aku "pinjam" gak baju die..hehehehe..sharing is caring beb :-)
and one of my sister (mak lang) masih lagi cuti bersalin..tetapi kelihatan sangat-sangat teruja tok kembali ke sekolah..hurmmmm..kkak aku tu mmg jiwa pendidik nyer mendalam ckit :-)...
so to my lovely sister " welkem back to school sis"
moga jadi pendidikan yg berjaya didunia dan diakhirat sana..amin :-)

next: aku dapat henfon baru dr my lovely abg ipar..pak lang @ punk :-)..hehehe..time kasih banyak2 le punk..i lap u bro :-)..die kasi aku nokia E71..tp aku x brape nak suka..copsss bukan x bersyukur, tp aku nak fon lain..hehehehe...aku nak tepon flip :-)..mesti comel kan klau aku yg pakai..hehehe...
touch screen dah pakai..dan baru je ilang..slide pon dah pakai..pon kne curi gak..hehehe..button separate pon dah pakai..aku beli nokia C3 masa mula2 kuar..tp aku pass to my sister..hehehe..

dah la..malas nak merepek meraban nie..
copss sebelum terlupa..kawan aku nak jual tepon sony :-)
dan aku rasa harga die pon reasonable..nnt la aku pikir kan...

p/s> mesti best klau dpt samsung galaxy or note kan :-)
utk pengetahuan korunk..aku ngah jeles ngan kakak aku @ mak uda..die dapat galaxy S dr husband die :-(..cis!!!!!!

dear my future husband..sudikah kiranya awak menghadiahkan saya samsung galaxy or note??? 


No comments:

Post a Comment

luahan hati korunk :-)